آفتاب
غرویان:

وحدت میان مردم از مهم‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس است

وحدت میان مردم از مهم‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس است

یک عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی العالمیه گفت: ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت روحیه استکبارستیزی را تقویت می‌کند.

یک عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی العالمیه گفت: ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت روحیه استکبارستیزی را تقویت می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس را وحدت میان آحاد مردم دانست و گفت: اگر چه استکبار جهانی تلاش کرد با جنگ علیه انقلاب اسلامی، این نهضت مردمی را نابود کند اما دفاع مقدس میان آحاد مردم وحدت و همدلی بی نظیری ایجاد کرد.

این عضو هیئت علمی جامعة‌ المصطفی العالمیه تصریح کرد: رزمندگان با ایمان، اخلاص پاک و با تکیه بر آرمان‌های رهبری در دفاع مقدس حضور یافتند و بر توطئه دشمنان در جنگ تحمیلی پیروز شدند.

وی یکی از عناصر مهم در پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس را ولایت‌مداری خواند و اظهار کرد: ملت ایران با رهنمودهای ولی فقیه در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، جان فشانی‌های زیادی کردند کما اینکه امروز نیز هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی موجب بصیرت و آگاهی مردم در برابر توطئه‌های دشمن است.

غرویان گفت: ترویج فرهنگ دفاع مقدس روحیه استکبارستیزی را تقویت می‌کند از این رو با استفاده از ابزارهای فرهنگی و با بهره‌گیری از رسانه‌های جمعی می‌توان ارزش‌های انقلابی و دفاع مقدس را به مردم معرفی کرد تا خنثی کننده توطئه‌های دشمن در شرایط فعلی باشد.

وی با تاکید بر اهمیت شناساندن ابعاد مختلف دفاع مقدس در جامعه تاکید کرد: دفاع مقدس آثار ارزشمندی در تداوم انقلاب اسلامی داشت و زندگی هر یک از شهدا و رزمندگان خود کتاب آموزنده‌ای در مقابله با استکبار بود از این رو می‌توان آثار مهم بر جای مانده از دوران دفاع مقدس را به جامعه معرفی کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: پیام انقلاب اسلامی حفظ ارزش‌های دینی و مقابله با ظالمان و مستکبران است به همین دلیل لازم است در فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ دفاع مقدس همه ارزش‌ها، آرمان‌ها و از خود گذشتگی‌ها را به دنیا و به ویژه به نسل جوان بشناسانیم و حتی در این راه از سخنان، وصیت نامه و آثار شهیدان و رزمندگان بهره بگیریم.

وی تصریح کرد: آشنایی با مفاهیم ارزشی و دینی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عنوان دو رویداد مهم مانع از ایجاد اختلاف و تفرقه میان جامعه خواهد شد چرا که ایثار و گذشت در مسیر دفاع مقدس، ارزش‌های دینی را فراگیر می‌کند و جامعه دین مدار از انسجام بیشتری برخوردار است.

غرویان اختلاف‌انگیزی میان جامعه را یکی از توطئه‌های مهم دشمن خواند و گفت: فرهنگ دفاع مقدس مانع از اختلاف و تفرقه در میان جامعه می‌شود به ویژه اینکه تفرقه‌اندازی یکی از توطئه‌های مهم دشمنان است ترویج این مفاهیم ارزشمند می‌تواند بسیاری از توطئه‌های دشمنان را از میان ببرد.

وی در پایان متذکر شد: دفاع مقدس مملو از نکات مهم انسانی و اخلاقی بود که در اخلاق مداری در جامعه می‌توان از ظرفیت‌های فکری و فرهنگی دفاع مقدس نیز استفاده کرد.

انتهای پیام

کد N518678

وبگردی