آفتاب
رییس مجلس:

سازمان میراث فرهنگی میزبانی 20 میلیون گردشگر خارجی را در افق 10ساله محقق کند

سازمان میراث فرهنگی میزبانی 20 میلیون گردشگر خارجی را در افق 10ساله محقق کند

برخی کشورها درآمدهای سنگینی از بخش گردشگری دارند که قابل توجه است و به هر میزان که این مسئله در کشور ما گسترش پیدا کند، سهم نفت از بودجه جاری کم و می‌تواند صرف امور زیربنایی شود.

رییس مجلس ابراز امیدواری کرد که سازمان میراث فرهنگی بتواند میزبانی 20 میلیون گردشگر خارجی را در افق 10ساله محقق کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: باید در کشور به صنعت گردشگری توجه بیشتری صورت بگیرد زیرا با توجه به آنکه ما کشوری دارای ذخایر نفتی و گازی هستیم همواره ذهنها به این سمت می‌رود و سرمایه‌گذاران در این قسمت‌ها ورود پیدا می‌کنند و کمتر به گردشگری توجه می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم به سمتی برویم که سهم گردشگری به سهمی قابل توجه تبدیل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن گرامی‌داشت روز شکست حصر آبادان، خاطرنشان کرد:این روز، روزی ماندگار در تاریخ است زیرا کلید فتوحات دیگر در دوران دفاع مقدس بود بنابراین جای دارد که یاد شهدا و آیت‌الله جمی را گرامی بداریم.

نماینده مردم قم با تاکید براینکه از چند جهت باید به گردشگری توجه کرد، اظهار کرد: یک بعد آن بحث اقتصادی است. برخی کشورها درآمدهای سنگینی از بخش گردشگری دارند که قابل توجه است و به هر میزان که این مسئله در کشور ما گسترش پیدا کند، سهم نفت از بودجه جاری کم و می‌تواند صرف امور زیربنایی شود.

لاریجانی افزود: امیدوارم این تلقی در سازمان میراث فرهنگی که در افق 10ساله بتواند میزبان 20 میلیون گردشگر خارجی شود، تحقق یابد.

وی تصریح کرد: ایران به دلیل تنوع آب وهوایی و هم به دلیل میراث کهن فرهنگی قابل توجه است و کمتر کشوری وجود دارد که مانند ایران هم از سبقه تاریخی و هم از دانش اداره کشور برخودار باشد که شاید در غرب کشوری مانند یونان بتواند هم پای ایران شود.

کد N518645

وبگردی