آفتاب

چهارمین دوره کارگاه آموزش ائمه جماعات قوه قضائیه برگزار شد

چهارمین دوره کارگاه آموزش ائمه جماعات قوه قضائیه برگزار شد

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه از برگزاری چهارمین دوره کارگاه آموزشی ائمه جماعات قوه قضائیه خبر داد.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه از برگزاری چهارمین دوره کارگاه آموزشی ائمه جماعات قوه قضائیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی تهامی گفت: این دوره با حضور 120 نفر از روحانیون به مدت 3 روز از 24 شهریور تا 27 شهریورماه سال جاری در مجتمع آموزشی نیایش ستاد اقامه نماز مشهد مقدس به صورت شبانه روزی برگزار شد.

وی افزود: این دوره با هدف آشنایی با مباحث مربوط به معارف نماز، ترویج فرهنگ نماز، آشنایی فراگیران با شیوه‌های دعوت به نماز و آشنایی با شبهات و سؤالات روز مربوط به نماز جهت آمادگی برای پاسخگویی در محافل مختلف برگزار شد.

تهامی خاطرنشان کرد: گروه این دوره را، روحانیون و ائمه جماعات قوه قضائیه تشکیل می‌دادند. در این دوره معاون فرهنگی قوه قضائیه درخصوص نماز و نقش سازنده آن سخنانی را بیان کردند.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه گفت: از مهمترین اولویت‌های معاونت‌های فرهنگی دستگاه قضایی پرداختن به 3 مقوله اخلاق، قرآن و نماز است.

وی درباره مقوله اخلاق افزود: اخلاق شامل اخلاق حرفه‌ای و شرعی است که مقرر شده اخلاق حرفه‌ای به صورت پایلوت در پنج مجتمع قضایی به صورت آزمایشی عملی شود.

تهامی درباره فعالیت‌های قرآنی بیان کرد: ترویج آموزش قرآن به صورت مجازی از جمله کارهایی است که از سوی معاونت فرهنگی قوه قضائیه انجام شده است، بدین منظور با دانشگاه قرآن و حدیث قرارداد همکاری بسته شده است و با برگزاری دوره‌های مختلف قرآن در خانواده، آموزش‌های مختلف قرآنی و مسابقات قرآنی در جهت ترویج مباحث قرآنی در بین کارکنان دستگاه قضایی و خانواده‌های آنها گام‌های اساسی برداشته شده است.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه نماز را از اصلی‌ترین برنامه‌های معاونت فرهنگی دانست و ائمه جماعات را به هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این فریضه الهی در دستگاه قضایی دعوت کرد.

انتهای پیام

کد N518561

وبگردی