آفتاب

فابیوس: مذاکرات پیشرفت ملموسی نداشت

فابیوس: مذاکرات پیشرفت ملموسی نداشت

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در نیویورک پیشرفتی ملموسی نداشته است.

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در نیویورک پیشرفتی ملموسی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه روز جمعه گفت: در مذاکرات با ایران که در سطح بسیار بالا در نیویورک انجام شد پیشرفتی حاصل نشده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزیر امور خارجه فرانسه در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به خبرنگاران گفت:‌ تابه این لحظه که من با شما صحبت می‌کنم پیشرفتی ملموسی حاصل نشده است.

وی ادامه داد: هدف یک توافق هسته‌ای این است که اطمینان یابیم تهران تحت هیچ شرایطی به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد. ما باید درباره‌ راکتور اراک و سانتریفیوژ رایزنی کنیم.

فابیوس ادعا کرد: اگر ایران از طرح‌های دستیابی به سلاح هسته‌ای چشم‌پوشی کند بنابراین نیازی به این تعداد سانتریوفیوژ نخواهد بود.

بر اساس این گزارش، غرب و آمریکا ایران را به تلاش برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای متهم می‌کنند،این در حالی است که ایران همواره این ادعاها را رد و تاکید می‌کند فعالیت‌های هسته‌ای‌اش ماهیت کاملا صلح آمیز دارد و سلاح هسته‌ای در دکترین نظامی ایران هیچ جایگاهی ندارد.

به گزارش ایسنا، دور هفتم مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 شامل پنج عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان صبح امروز به وقت تهران پایان یافت.

این مذاکرات شب گذشته با دیدار سه جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا کاترین اشتون نمانینده 1+5 در مذاکرات هسته‌ای و محمود جواد ظریف ادامه یافت اما بعد از دو ساعت رایزنی طرف‌های مذاکره کننده نتوانستند به نقطه نظر مشترک برای رفع اختلافات برسند.

دراین مذاکرات پیشرفت ملموسی حاصل نشده است.

بر اساس این گزارش زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات هنوز مشخص نشده است.

انتهای پیام

کد N518249

وبگردی