آفتاب
مدیرعامل شرکت آبفای گلستان:

منابع داخلی جوابگوی مشکلات پیش رو شرکت نمی باشد

منابع داخلی جوابگوی مشکلات پیش رو شرکت نمی باشد

با مکاتباتی که با بانک توسعه اسلامی جهت اخذ ردیفهای اعتباری برای اجرای طرحهای فاضلاب شهرهای گرگان، گنبد،بندرگز، علی آباد،آزادشهر،آق قلا داریم بطور جدی پیگیر وام توسعه اسلامی هستیم.

در دیدار مدیرعامل شرکت آبفا گلستان با نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه گرگان بر راهکارهای مدیریت مصرف آب شرب تاکید شد.

به گزارش ایلنا از گرگان، در این دیدار  محمد هادی رحمتی گزارش کاملی از برنامه ها و اقدامات این شرکت را ارائه کرد و افزود: تلاش تمامی همکاران ما در سطح استان خدمات رسانی مطلوب به شهروندان بوده که این امر در تابستان سالجاری محقق شد و مشترکان استان بویژه شهر گرگان بدون مشکل آب شرب این ایام را پشت سر گذاشتند.

وی با اشاره به محدودیت های آب شرب استان گفت: عدم توازن میان تولید و مصرف در شرایط فعلی، عدم برخورداری بخش شرب از منابع آب سطحی و متکی بودن به منابع آب زیرزمینی و برداشت های بی رویه چاه های کشاورزی بخشی از محدودیت های آب شرب استان به شمار می رود.

رحمتی با اشاره به کمبود آب و مدیریت مصرف خاطر نشان کرد: اگر ما به سمت مدیریت مصرف حرکت کنیم مشکلی نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آبفا گلستان میانگین مصرف آب در کشور را 220 تا 240 لیتر بیان کرد و افزود این میزان در کشورهای اروپایی از 150 لیتر به 120 لیتر کاهش یافته است.

وی فرهنگ سازی،کاهش پرت شبکه و تغییرات در کنتور آب را از مهمترین اقدامات مدیریت مصرف بیان کرد.

وی افزود: منابع داخلی جوابگوی مشکلات پیش رو شرکت نمی باشد و با مکاتباتی که با بانک توسعه اسلامی جهت اخذ ردیفهای اعتباری برای اجرای طرحهای فاضلاب شهرهای گرگان، گنبد،بندرگز، علی آباد،آزادشهر،آق قلا داریم بطور جدی پیگیر وام توسعه اسلامی هستیم.

رحمتی در ادامه خاطر نشان کرد:طرح ایجاد تاسیسات آب شیرین کن بندر تركمن و گمیشان به روش BOO با مشاركت شركت رعد آب جنوب و با اعتبار 300 میلیارد ریال در حال انجام است.

وی تصریح کرد: طرح ایجاد تاسیسات آبگیر و آب شیرین کن گمیشان و بندترکمن را شامل تامین مالی،طراحی،تهیه و خرید، اجرای،نصب و راه اندازی،بهره برداری، نگهداری و مالکیت (BOO) به مدت 15 سال بیان کرد.

کد N518187

وبگردی