آفتاب

پنجمين طلاي ايران با رکوردشکني هاي سليمي

پنجمين طلاي ايران با رکوردشکني هاي سليمي

قويترين مرد جهان و عضو تيم ملي وزنه‌برداري ايران موفق شد مدال طلاي دسته فوق سنگين هفدهمین دوره بازيهاي آسيايي را به خود اختصاص دهد.

اين پنجمين مدال طلاي کاروان ورزش ايران در اين دوره از بازيها بود. بهداد سليمي همچنين دو رکورد بازيهاي آسيايي را شکست که يکي از آنها در اختيار حسين رضازاده بود.

رقابت هاي وزنه برداري هفدهمين دوره بازيهاي آسيايي امروز در حضور مسئولان ورزش ايران و علاقمندان به وزنه برداري برگزار شد که طي آن بهداد سليمي در دسته فوق سنگين علاوه بر کسب مدال طلا، رکورد بازيهاي آسيايي را هم شکست.

در رقابت هاي امروز بهادر مولايي در حرکت يکضرب دسته فوق سنگين وزنه برداري بازيهاي آسيايي موفق شد در نخستين حرکت خود در يکضرب وزنه 170 کيلوگرم را بالاي سر ببرد و در دومين حرکت خود نيز موفق به مهار وزنه 177 کيلوگرمي شد.

مولايي در ادامه در حرکت سوم خود به وزنه 183 کيلويي حمله کرد که در مهار اين وزنه ناکام ماند و با همان وزنه 177 کيلويي در حرکت يکضرب دسته فوق سنگين به کار خودذ خاتمه داد.

در ادامه رقابت هاي اين دسته، بهداد سليمي در همان حرکت اول وزنه 200 کيلوگرمي را در يکضرب به راحتي بالاي سر برد تا در صدر وزنه برداران يکضرب قرار بگيرد. او در حرکت دوم خود وزنه 210 کيلوگرمي را بالاي سر برد. قويترين مرد جهان در حرکت سوم خود وزنه 215 کيلوگرم را درخواست کرد و به رکورد جهان حمله کرد اما نتوانست اين وزنه را بالاي سر ببرد.

سليمي در حرکت اول دو ضرب وزنه 241 کييلوگرمي را بالاي سر برد و ضمن قطعي کردن مدال طلاي خود، رکورد بازيهاي آسيايي که در اختيار حسين رضازاده بود را شکست.

   هفدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي از 28 شهريور در اينچئون کره‌جنوبي آغاز شده و تا 12 مهرماه ادامه پيدا مي‌کند. در اين دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسيايي در 36 رشته با يکديگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ايران نيز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در اين دوره از مسابقات شرکت کرده است.
کد N517740

وبگردی