آفتاب

رییس‌جمهوری تونس: در حال گذار دموکراتیک هستیم

رییس‌جمهوری تونس: در حال گذار دموکراتیک هستیم

رییس‌جمهوری تونس در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که کشورش به سمت انتقال دموکراتیک مسالمت‌آمیز حرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، محمد منصف مرزوقی، رییس‌جمهوری تونس اعلام کرد: تونس به دنبال تحولات اقتصادی و سیاسی است که با شرایط امروز و اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد تطابق داشته باشد.

وی تصریح کرد: با این حال پیشرفت تونس در منطقه‌ای رخ می‌دهد که شاهد درگیری‌های سیاسی و فعالیت‌های گروه‌های مسلح برای جلوگیری از تحقق مردم‌سالاری است.

وی به درگیری‌ها در لیبی نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد که رهبران این کشور بتوانند به زودی با راهکاری مسالمت‌آمیز و بدون مداخله یا نفوذ خارجی بر مشکلات و مسائل فائق آیند.

وی همچنین به ابراز نگرانی نسبت به فعالیت‌های تروریستی گروه‌های مسلح در آفریقا و خاورمیانه پرداخت و گفت: برای تونس ناراحت‌کننده و شرم‌آور است که چنین اقداماتی به نام دین و خدا انجام می‌شود. مرزوقی اظهار کرد: هیچ چیز خشونت را که به حدی غیرقابل تحمل رسیده است توجیه نمی‌کند.

رییس‌جمهوری تونس به محکوم کردن کشتار زندانیان و گروگان‌ها در مناطق مختلف توسط گروه‌های افراطی پرداخت و در ادامه اظهار کرد که چنین اقدامی قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: دولت‌ها باید مطابق با اراده مردم حکومت کنند و به دنبال توسعه، آموزش و پرورش و سایر سیاست‌های منتهی به شکوفایی جوامع باشند.

رییس‌جمهوری تونس تاکید کرد، کشورش خواهان ایجاد دادگاه بین‌المللی قانون اساسی است که کارکرد آن می‌تواند رسیدگی به مسائلی نظیر برگزاری انتخابات در کشورهای مختلف باشد.

انتهای پیام

کد N517175

وبگردی