آفتاب

استقبال نمایندگان کشورهای جهان از سخنرانی رئیس‌جمهور ایران

استقبال نمایندگان کشورهای جهان از سخنرانی رئیس‌جمهور ایران

نمایندگان اغلب کشورهای مطرح جهان از جمله نمایندگان اکثر کشورهای اروپایی حاضر در شصت و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در زمان سخنرانی حسن روحانی در جایگاه خود در این اجلاس حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مطابق پیش‌بینی‌ها و طبق روال گذشته، هنگام سخنرانی روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، هیأت رژیم صهیونیستی سالن را ترک کرده بودند.

رئیس‌جمهور کشورمان در سخنرانی خود در شصت و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: اگر رویکرد درست برای مواجهه با افراطی‌گری و خشونت اتخاذ نشود، به سمت منطقه‌ای، ناآرام و پرتلاطم با بازتاب‌های جهانی، خواهیم رفت. راه‌حل درستِ برخورد با این مسئله هم، نه از بیرون بلکه با محوریت و ابتکار درونی و البته همکاری‌های بین‌المللی قابل تصور است.

روحانی در بخش دیگری از سخنرانی خود نیز اظهار کرد: به یاد داشته باشیم که ایران، روزی همه را به«گفت‌وگو» دعوت کرد که هنوز جنایت 11 سپتامبر، رخ نداده بود و روزی به «جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری» خواند، که هنوز خشونت‌های اخیر ظهور نکرده بود.

وی همچنین تاکید کرد: داوم تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، تداوم اشتباهی راهبردی علیه یک ملتِ معتدل و مستقل، در شرایط حساس منطقه ماست. ما در یک سال گذشته، به شفاف‌ترین گفت‌وگو‌ها، برای اعتمادسازی در موضوع هسته‌ای ایران دست زده‌ایم و نه در اثر تهدید و تحریم که بر مبنای اراده ملت خود، مذاکره جدی و صادقانه را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ زیرا براین باوریم که موضوع هسته‌ای، یک راه حل بیشتر ندارد و آن فقط مذاکره است.

انتهای پیام

کد N517111

وبگردی