آفتاب
در مجمع عمومی سازمان ملل؛

رئیس‌جمهوری مکزیک از مشارکت مجدد کشورش در ماموریت‌های سازمان ملل خبر داد

رئیس‌جمهوری مکزیک از مشارکت مجدد کشورش در ماموریت‌های سازمان ملل خبر داد

رئیس جمهوری مکزیک در نشست مجموع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که کشورش تصمیم گرفته تا پس از چند دهه مجددا در ماموریت‌های حفاظت از صلح سازمان ملل شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مشارکت شامل احتمال اعزام نیروهای نظامی است. 60 سال پیش مکزیک در چنین ماموریت‌هایی شرکت کرده بود.

انریکه پنیانیتو، رئیس جمهوری مکزیک در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: مکزیک با این تصمیم به عنوان یک بازیگر مسئول گامی تاریخی در تعهدش نسبت به سازمان ملل برمی‌دارد.

وی افزود: مکزیک از عملیات‌ حفاظت صلح که به کشورها برای غلبه بر درگیری‌ها کمک کرده و شرایطی را برای صلح پایدار ایجاد می‌کند، حمایت کرده و برای آن ارزش قائل است.

دفتر ریاست جمهوری مکزیک اذعان کرد که مشارکت این کشور به تدریج صورت می‌گیرد و احتمالا شامل نیروهای نظامی و غیرنظامی از جمله مهندسان، امدادرسانان، ناظران سیاسی و نظامی و دیگر متخصصان است.

دفتر ریاست جمهوری مکزیک همچنین اعلام کرد که این مساله با قانون اساسی هیچ مغایرتی ندارد و هیچ تغیر قانونی لازم نیست. قوانین مکزیک به سنا این قدرت را داده تا اجازه استقرار نظامی در خارج از مرزهای این کشور را صادر کند.

انتهای پیام

کد N517002

وبگردی