آفتاب
در نشست دوستان یمن مطرح شد؛

تاکید سعود الفیصل بر حمایت عربستان از یمن

تاکید سعود الفیصل بر حمایت عربستان از یمن

وزیر خارجه عربستان با تاکید بر ضرورت حمایت جامعه بین المللی از یمن اعلام کرد که کشورش همواره کنار مردم یمن ایستاده و برای کمک به این کشور تمام تلاش خود را می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، سعود الفیصل در نشست گروه دوستان یمن که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، اعلام کرد: نشست ما از نظر بررسی اوضاع خطرناکی که یمن با آن روبروست نشست بسیار با اهمیتی است و اگر ما نتوانیم اوضاع را اداره کنیم یمن به سمت خشونت و درگیری‌های بیشتر پیش می رود که قربانی اول آن مردم یمن خواهند بود.

وی افزود: در صورت نادیده گرفتن آنچه که یمنی‌ها طبق توافقنامه اخیر برای اصلاح روند سیاسی کشور به آن دست یافته‌اند و همچنین بی توجهی به نتایج گفتگوهای ملی دائره خشونت‌ها گسترش خواهد یافت و امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین المللی به خطر می‌افتد که در این صورت دیگر امکان برقراری آرامش در کشور وجود ندارد.

سعود الفیصل تصریح کرد: ما از توافق مسالمت آمیز میان دولت یمن و حوثی‌ها استقبال می‌کنیم و امیدواریم که خواسته‌های مردم یمن هرچه سریعتر محقق شود و خشونت‌ها پایان یابد.

وی همچنین نسبت به نقش مهم عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن برای دستیابی به توافق میان طرفین و برقراری آرامش در کشور ابراز قدردانی کرد.

سعود الفیصل ضمن درخواست از جامعه بین المللی برای حمایت از یمن از تمامی طرف‌های ذیربط خواست که هرچه سریعتر بندهای توافقنامه اخیر را اجرا کنند.

وزیر خارجه عربستان گفت: ما خوش بین هستیم که کشور یمن از این مرحله به مرحله سیاسی بهتری وارد خواهد شد و امنیت به این کشور برمی‌گردد.

وی افزود: مردم یمن با وجود شرایط سخت کشور از زمان آغاز طرح شورای همکاری خلیج فارس درباره یمن در آوریل 2011 میلادی به دستارودهای تازه‌ای دست یافته‌اند که باید به منزله‌ی انگیزه‌ای برای اهمیت تکمیل بندهای این طرح و حمایت رئیس جمهور یمن از نتایج گفتگوی ملی باشد چرا که رئیس جمهور باید سعی کند زمینه‌های برگزاری انتخابات را فراهم کند.

وی افزود: تمام کسانی که در این خصوص با یکدیگر توافق کردند به تنهایی نمی‌توانند با مشکلات مقابله کنند و جامعه بین المللی نیز باید از یمن حمایت کند.

وی بار دیگر از کشورهای اهدا کننده خواست تا به تعهدات خود برای کمک به یمن پایبند باشند.

از سوی دیگر رئیس جمهور یمن در تماس تلفنی با لیزا موناک مشاور رئیس جمهوری آمریکا در خصوص راه‌های مبارزه با تروریسم بحث و گفتگو کرد.

موناکو در تماس خود استقبال آمریکا را از امضای سند ملی مهم و شراکت ملی میان سران سیاسی یمن مطرح کرد.

انتهای پیام

کد N516909

وبگردی