آفتاب

محاصره کامل کرانه باختری و قدس به بهانه اعیاد یهودی

محاصره کامل کرانه باختری و قدس به بهانه اعیاد یهودی

نیروهای رژیم صهیونیستی همزمان با آغاز مراسم اعیاد یهودی‌ محاصره نظامی و اقدامات امنیتی شدیدی را بر شهر قدس اعمال کرده‌اند که احتمالا تا فردا (جمعه) ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت النشره، منابع عبری زبان اعلام کردند که نیروهای رژیم صهیونیستی حالت آماده باش خود را کرانه باختری بالا بردند و صدها تن از نیروهای خود را در شهر قدس مستقر کردند.

این نیروها به منظور متوقف کردن ماشین‌ها و بررسی کارت‌های شناسایی شهروندان، ایست بازرسی و موانعی را در سطح شهر ایجاد کردند.

بر اساس این اقدامات، تمام معابر سطح شهر بسته شده و ایست‌های بازرسی همچنان به طور کامل در شهر قدس مستقر هستند.

همزمان با آغاز عید یهودی‌ها، نیروهای رژیم صهیونیستی از ورود فلسطینی‌ها به قدس و اراضی فلسطینی جلوگیری کردند.

به گزارش رادیو عبری، ارتش صهیونیستی در همین راستا در طول کمربند سبز امنیتی و به ویژه در اطراف شهر الخلیل و مرزهای سوریه به حالت آماده باش کامل درآمده است.

در همین راستا، موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفتگو با روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت خاطرنشان کرد که «در طول اعیاد یهودی هیچ گونه نگرانی نسبت به وقوع درگیری در مرزهای فلسطین اشغالی وجود نخواهد داشت.»

یعالون مدعی شد که ارتش صهیونیستی آمادگی مقابله با هر گونه خطر احتمالی در تمامی جبهه های شمالی، شرقی و جنوبی را دارد.

وی افزود: منطقه خاورمیانه بی ثبات شده است، اما در صورتی که این تحولات به داخل اراضی تحت اشغال ما برسد ما می دانیم چطور با آنها مقابله کنیم.

گفتنی است که اعیاد یهودی از امروز (پنجشنبه) و با شروع سال نوی عبری آغاز می شود و رژیم صهیونیستی همه ساله در این مناسبت ها منطقه کرانه باختری و قدس اشغالی را از ترس وقوع عملیات ضدصهیونیستی به محاصره کامل درمی آورد.

انتهای پیام

کد N516869

وبگردی