آفتاب
امیر اسماعیلی:

غافلگیری صد در صد را به متجاوزان هدیه می‌کنیم

غافلگیری صد در صد را به متجاوزان هدیه می‌کنیم

فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش اظهار کرد: انسجام شبکه یکپارچه پدافند باید به نقطه‌ای برسد که هر چه سامانه‌های شنود کشف می‌کنند در لحظه، ارسال شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در حاشیه نشست پیشکسوتان قرارگاه پدافند هوایی با بیان اینکه امروز برخی سامانه‌های پدافندی می‌توانند اطلاعات کشف و شناسایی راداری را به صدها کیلومتر دورتر ارسال کنند، خاطرنشان کرد: در جایی که هدف انتظار ندارد آن را کشف کرده و با آن درگیر می‌شویم، ما غافلگیری صد در صد را به متجاوزان هدیه می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه قرارگاه پدافند هوایی با مشارکت سپاه برای هواپیماهایی که قصد نزدیک شدن به مرزهای آبی و خاکی کشور را دارند، ایجاد مزاحمت می‌کند اظهارکرد: این ایجاد مزاحمت در قالب کشف، شناسایی، رهگیری و انهدام انجام می‌پذیرد، ما قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداریم اما دفاع از خود را حق مسلم خود می‌دانیم.

وی در ادامه افزود: پدافند هوایی بالغ بر 80 هزار هواپیمایی که از فراز آسمان ایران گذشته‌اند را کشف و شناسایی کرده که فقط یک فروند آن‌ها مجوز عبور نداشت.

به گزارش ایسنا، امیر اسماعیلی در سخنرانی خود در نشست پیشکسوتان پدافند هوایی اظهار کرده بود: قرارگاه پدافند هوایی با کمک پهپادهای سپاه برای جنگنده‌های آمریکایی که به مرزهای کشور نزدیک می‌شوند ایجاد مزاحمت کرده است.

امیر اسماعیلی همچنین درباره مشخصات رادار فتح 2 که اخیراً رونمایی شده است اظهار کرد: این رادار قابلیت اتصال به سامانه‌های موشکی را داشته و قابلیت تکنیک دیجیتالی اینفرمی را دارد و هم‌زمان می‌تواند علیه چند هدف درگیر شده و آن‌ها را تجزیه و تحلیل کند.

امیر اسماعیلی در پایان با اشاره به اینکه پدافند هوایی باید تهدیدات را به خوبی بشناسد خاطرنشان کرد: ما باید پنج سال از تهدیدات جلوتر باشیم و نیازمندی‌های خود را پیش‌بینی کنیم، در این راستا ما می‌توانیم از تجربیات دفاع مقدس به خوبی استفاده کنیم.

انتهای پیام

کد N516702

وبگردی