آفتاب
مصلحی:

امام (ره) با انقلابی الهی همه ایسم‌های بشری را به چالش کشاند ‌

امام (ره) با انقلابی الهی همه ایسم‌های بشری را به چالش کشاند ‌

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی (ره) با انقلابی الهی در دنیای بشری امروزی تحول ایجاد کرد و همه مکاتب و ادیان و ایسم‌های بشری را به چالش کشانده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در گردهمایی پاسداران ستاد سپاه قائم آل محمد(عج)، ناحیه سمنان و تیپ 12 قائم(عج)، ضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ایام هفته دفاع مقدس ایامی است که در آن هشدار و مذکرات فراوانی است.

وی با بیان اینکه هوشیاری‌ها و بیداری‌ها در دگرگونی‌های جامعه اثرگذار هستند، افزود: باید در زندگیمان هشدارها را مورد توجه قرار دهیم؛ چرا که این یادآوری‌هاست که انسان را هشیار و بیدار نگه می‌دارد و از غفلت و فراموشی خارج می‌کند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: گرامیداشت‌ها صرف برگزاری و برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها نیست؛ چرا که با تعطیلی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها نیز به دست فراموشی سپرده می‌شود، آنچه که مهم و حائز اهمیت است این که گرامیداشت‌ها ما را در طول سال بیدار و هوشیار نگه دارد.

مصلحی در ادامه با تاکید بر محوریت ولایت در تمام مأموریت‌ها بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران با تمام نهضت‌ها متفاوت است؛ چرا که مسیر این نهضت تداوم مسیر نهضت انبیاء است.

وی گفت: نهضت انبیاء پشتوانه‌ای معنوی داشته است و این همان چیزی است که نهضت ما را از دیگر نهضت‌ها و انقلاب‌های جهان متمایز کرده است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به کلام مرحوم مدرس که فرمودند «سیاست ما عین دیانت ماست»، اظهار کرد: آنچه که همواره محور و مد نظر قرار داشته دینداری و معنویت‌افزایی بوده است و در طول 35 سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، موفقیت‌های چشمگیر به دست آمده حاصل و نتیجه دینداری و معنویت است.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) گفت: امام صادق (ع) فرموده‌اند « اعمال و رفتار باید بر اساس و در چهارچوب امر و نهی و دستورات الهی باشد» و این همان چیزی است که در دوران دفاع مقدس به خوبی عینیت یافت.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: معنویت اگر حفظ شود به انسان کمک می‌کند در لحظه حساس بتواند تصمیم بگیرد و به تکلیف خویش به درستی عمل کند.

مصلحی افزود: در دوران دفاع مقدس اخلاص، ایثار و گذشت و فداکاری برگرفته از معنویت الهی در وجود رزمندگان موج می‌زد که برای رفتن و قرار گرفتن در میدان مین با یکدیگر دعوا و مشاجره می‌کردند و این همان معنویتی است که در چنین لحظه حساسی باعث می‌شد یک نوجوان 16 ساله احساس تکلیف کند و تصمیم درست و نهایی را بگیرد، بدون اینکه لحظه‌ای درنگ و تأمل کند.

وی گفت: رزمندگان و آن جوانان و نوجوانان دلیر و شجاع در دوران دفاع مقدس نیز عاشق کسب و کار و زندگی و همسر و خانواده بودند؛ اما در زمانی که احساس تکلیف کردند دیگر سر از پا نشناختند در مقابل دشمن سینه سپر کردند و اجازه تعرض بیگانگان به خاک مقدس ایران اسلامی را ندادند.

مصلحی گفت: امام خمینی (ره) با انقلابی الهی در دنیای بشری امروزی تحول ایجاد کرده است و همه مکاتب و ادیان و ایسم‌های بشریت را به چالش کشانده است و می‌بینیم که استکبار جهانی هر کاری و تلاشی برای جلوگپیری از تأثیرگذاری انجام داده است، اما زهی خیال باطل که به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) در حرکت و قیامش مقوله‌ای را برگرفته از متن قرآن به میدان عمل آورد که آن هم مقوله ولایت‌مداری از نوع سلبی و ایجابی است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: اسلام در تمامی مسائل از جمله اعتقادی، سیاسی و اخلاقی به صورت سلبی و ایجابی است و آنجا که آمده است قولوا لااله الا الله ابتدا گفته شده لا یعنی سلب هر گونه بت، هوا و هوس، شیطان و هر الهه‌ای که باید کنار گذاشته شود.

مصلحی ادامه داد: در ادامه آن آمده است الا الله یعنی غیر از خدا که ایجاب است ایجابی که باید باشد و سلبی که نباید باشد و این مسئله در تمامی مسائل اعتقادی، سیاسی و اخلاقی صدق می‌کند.

وی با بیان اینکه سیاست و حکومت بر محور ولایت و ولایت مداری است، گفت: در سوره مبارکه شمس ابتدا مسائل سلبی مطرح شده و بعد ایجابی و در آنجا آمده است که باید انسان از بخل، طمع، حسادت تخلیه و تزکیه شود و سپس تأکید شده بر اینکه باید بخشش، صفات الهی، ایثارگری، شجاعت را جایگزین آن صفات سلبی کرد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: ولایت مداری در اسلام نیز شامل دو مقوله سلبی و ایجابی است.

وی با تأکید بر اینکه باید ما به عنوان مسلمان بر اساس قرآن زندگی کنیم، افزود: متأسفانه باید گفت از قرآن فاصله گرفته‌ایم؛ در حالی که تنها راه نجات توسل و استمداد گرفتن از قرآن و آیات نورانی آن است.

مصلحی در ادامه گفت: اینکه گفته شده است تاریخ تکرار می‌شود درست است و مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند البته که تاریخ تکرار می شود و جنگ بین حق و باطل ادامه دارد ولی تاریخ را باید ساخت و نباید اجازه دهیم که در جنگ بین لشکر امام حسین (ع) و نفاق باز هم حسین و حسینیان کشته شوند و باید جبهه حق پیروز میدان باشد.

انتهای پیام

کد N516465

وبگردی