آفتاب
درجلسه شورای امنیت؛

العبادی: به دنبال روابط قوی با جهان هستیم/مانع از پیشروی داعش در عراق شدیم

العبادی: به دنبال روابط قوی با جهان هستیم/مانع از پیشروی داعش در عراق شدیم

نخست وزیر عراق اعلام کرد که نسبت به برقراری ارتباط قوی با تمام کشورهای جهان از جمله کشورهای همسایه امیدوار است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در نشست شورای امنیت که در خصوص مبارزه با تروریسم و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل تشکیل شد، اعلام کرد که کشور عراق نسبت به برقراری ارتباط قوی و سازنده با تمام کشورهای جهان از جمله کشورهای همسایه امیدوار است.

العبادی ضمن قدردانی از ایستادگی تمام کشورهای جهان در کنار عراق افزود: عراق با کمک نیروهای امنیتی و ملت خود در متوقف کردن داعش موفق شد.

حیدر العبادی با اشاره به اینکه شکست اخیر داعش در عراق شکست آن در تمام جهان است از شورای امنیت خواست تا از عراق در مقابله با تروریسم حمایت کند.

العبادی افزود: مقابله با گروه تروریستی داعش تنها به اراضی عراق محدود نمی‌شود بلکه این امر تلاش منطقه‌ای گسترده‌ای را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه شکست تروریسم در عراق در واقع شکست آن در تمام جهان است، افزود: شبکه‌های رسانه‌ای وجود دارند که افکار تروریستی داعش را منتشر می‌کنند.

نخست وزیر عراق گفت: داعش تمام تشکل‌های عراق را مورد هدف قرار داده و این گروه یک گروه فرامرزی است که از طریق ایدئولوژی‌های خاص خود، شبکه‌های مالی و حمایت‌های لجستیکی، کنترل و قدرت نفوذ خود را گسترش داده است.

العبادی در جلسه ویژه شورای امنیت با اشاره به اینکه داعش ترکیبی از بعثی‌ها و گروه‌های تندروی دینی است، افزود: مقابله با داعش تلاش منطقه‌ای گسترده‌ای را می‌طلبد و تنها به تلاش محلی محدود نمی‌شود.

وی تاکید کرد: ما با کمک سران سیاسی کشور در متوقف کردن پیشروی داعش پیروز شدیم و ثبات سیاسی برای مقابله با خطر تروریسم در عراق امری ضروری است.

عبادی ضمن تشکر از تمامی کشورهای حامی عراق افزود: شکست داعش در عراق در واقع گامی اولیه به سوی ریشه کن کردن این گروه تروریستی است.

انتهای پیام

کد N516392

وبگردی