آفتاب

امیر قطر: جهان به عراق کمک کند/شورای امنیت به وظیفه خود درباره فلسطین عمل کند

امیر قطر: جهان به عراق کمک کند/شورای امنیت به وظیفه خود درباره فلسطین عمل کند

امیر قطر در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل بر لزوم حل و فصل درگیری‌های مذهبی در عراق تاکید کرد و حمایت از دولت نوپای لیبی را از طریق مذاکرات ملی خواستار شد.

به گزاش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، تمیم بن حمد بن جاسم امیر قطر در این سخنرانی ضمن ابراز خرسندی نسبت به تجربه تونس در گذار سیاسی اعلام کرد که تجربه دولت یمن نیز بسیار مثبت بود و ما معتقدیم که تجربه انتقال مسالمت آمیز قدرت در یمن بار دیگر امکانپذیر است اما گروه‌هایی هستند که به دنبال به شکست کشاندن این تجربه هستند.

امیر قطر در سخنرانی خود گفت: مردم باید بین تروریسم و استبداد یکی را انتخاب کنند و جامعه جهانی باید به عراق در خروج از رنجش در مقابله با تروریسم کمک کند.

وی در ادامه بار دیگر از شورای امنیت خواست به وظایف خود در قبال مسئله فلسطین عمل کند و قطعنامه‌ای را تحت فصل هفت منشور سازمان ملل صادر کند که اسرائیل را ملزم به پایان دادن به اشغال اراضی سال 1967 کند.

وی خاطرنشان کرد: حمله اسرائیل به غزه و محاصره این منطقه جامعه جهانی را بر آن می‌دارد که اسرائیل را وادار به اجرای قطعنامه‌های بین المللی کند.

وی تصریح کرد: خاورمیانه در مرحله خطرناکی به سر می‌برد و علت آن جنگ اسرائیل علیه ملت فلسطین است که همچنان جامعه جهانی را در قبال جنایت‌های ضد بشری دور زده است.

وی گفت: ملت فلسطین در برابر اشغالگران با تمام آنچه در اختیار دارند، مقاومت کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N516369

وبگردی