آفتاب
آشنا در فیسبوک:

روحانی می‌كوشد تا اسلام‌هراسی و ایران هراسی را كاهش دهد

روحانی می‌كوشد تا اسلام‌هراسی و ایران هراسی را كاهش دهد

امروز در جلسه با بزرگ‌ترین فعالان اقتصادی امریكا كسی از روحانی خواست با اوباما دست بدهد و كار را تمام كند. روحانی پاسخی عمیق ولی ساده داد؛ او گفت حل مشكل ایران و امریكا نه از دست كه از مغز آغاز می‌شود. امریكا باید به تهدید و تحقیر ایران خاتمه دهد و نگاهش را به ایران عوض كند. باید درك كند كه استفاده از فرصت تعامل و مصالحه با ایران به نفع همه است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری تاکید کرد: روحانی كوشش می‌كند تا اسلام‌هراسی و ایران هراسی را كاهش دهد و ارایه چهره رحمانی از اسلام و چهره عقلانی از ایران را دنبال كند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسام‌الدین آشنا دیروز در صفحه شخصی خود در فیسبوک درخصوص سفر رئیس جمهور به نیویورک و دیدارهایش نوشت: این روزها روحانی كوشش می‌كند تا اسلام‌هراسی و ایران هراسی را كاهش دهد و ارایه چهره رحمانی از اسلام و چهره عقلانی از ایران را دنبال كند.

وی ادامه داد: دیدارهای دو جانبه هم یك پیام از طرف مقابل را منتقل می‌كند؛ ما منتظر رفع تحریم‌ها هستیم تا بتوانیم ایران را در صدر فهرست اولویت‌های خود قرار دهیم. طرف ایرانی هم یك پیام قوی را دایما تكرار می‌كند؛ اگر طرف‌های ما می‌خواستند صداقت و جدیت ما را بیازمایند، عملكرد اعتمادساز ما در یك سال گذشته بهترین سند برای موفقیت ما در این آزمون است و اگر می‌خواستند توان ما را در مواجهه با تحریم‌ها بسنجند باز هم یك سال گذشته سند موفقیت ما در مدیریت منابع اندك، انضباط مالی و اولویت‌بندی درست است.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور با بیان اینکه روحانی بسیار خوب می‌داند چه می‌كند و می‌تواند این را كه طرف‌های مقابل از سخنان و رفتار او چه برداشتی می‌كنند، مدیریت كند، اظهار داشت: سخنان چند دقیقه پیش اوباما در سازمان ملل پاسخ دقیق و به هنگامی به حسن نیت و تدابیر یك ساله روحانی بود. این دو لازم نیست یكدیگر را ملاقات كنند كافی است یكدیگر را درك كنند و شجاعت كافی برای عبور از گذشته‌های دور و نزدیك را داشته باشند.

آشنا با اشاره به دیدار رئیس جمهور با فعالان اقتصادی آمریکا یادآور شد: امروز در جلسه با بزرگ‌ترین فعالان اقتصادی امریكا كسی از روحانی خواست با اوباما دست بدهد و كار را تمام كند. روحانی پاسخی عمیق ولی ساده داد؛ او گفت حل مشكل ایران و امریكا نه از دست كه از مغز آغاز می‌شود. امریكا باید به تهدید و تحقیر ایران خاتمه دهد و نگاهش را به ایران عوض كند. باید درك كند كه استفاده از فرصت تعامل و مصالحه با ایران به نفع همه است.

کد N516273

وبگردی