آفتاب

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور: فضای عمومی جامعه از هر آلودگی جوامع غربی پاکسازی شود

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور: فضای عمومی جامعه از هر آلودگی جوامع غربی پاکسازی شود

تسنیم نوشت:

 رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشورگفت: برای ترغیب افراد جامعه به اجرا احکام الهی و اسلامی باید فضای عمومی جامعه را از هر آلودگی جوامع غربی و مفاسد پاکسازی کرد.

 حجت الاسلام سید رضا تقوی در همایش زکات که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد اظهار کرد: حاکمیت مؤظف است احکام الهی را اجرا و برای آن ها جامه عمل بپوشاند.

وی گفت: مسئولانی که در این همایش کنار هم جمع شده اند از حوزه حاکمیت بوده و برای پیاده کردن موضوعی از حاکمیت الهی و اسلامی باید نگرش درست و بینش اسلامی پیش روی خود قرار دهند.

تقوی افزود: مسئولان باید در برابر مردم احساس مسئولیت کرده و بستر را برای عمل به دین آماده کنند چرا که با مبارزه با مفاسد شخصی نمی تواند به مکان آن دسترسی پیدا کند و این موجب سوق فرد به احکامات الهی می شود.

وی با اشاره به چگونگی ترغیب افراد جامعه به دین اسلام و پرداخت زکات بیان کرد: با پاک سازی فضای عمومی جامعه از هر گونه مفاسد جوامع غربی می توان افراد را به سمت دین اسلام ترغیب کرد.

تقوی تصریح کرد: با متناسب کردن فضا با گرایشات نظام و حاکمیت های الهی می توان به پرداخت زکات نیز توسط افراد جامعه اسلامی کمک کرد.
وی افزود: زکات گیران از ماموران خداوند بوده و در اجرای حکم باید دقیق پیش بروند چراکه زکات از اموال ولی فقیه و مربوط به حاکم اسلام است و همه مسئولان عامر و کارگزاران ولی فقیه هستند.

تقوی اظهار کرد: زکات را نباید به معادل پیوند داد چراکه حکمی شرعی بوده و پرخاشگری در این امر جایز نیست.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: تعادل در توزیغ زکات نیز از دیگر نکات مهمی است که باید به آن توجه کرد و تنها در اوامر پروژه آن را صرف نکرد چراکه فقراء، نیازمندان و محرومان نیز در آن سهمی بزرگ دارند.

 

2323

کد N516168

وبگردی