آفتاب
اخبار یمن/

خروج کارکنان سفارت کویت از صنعا/انتخاب یک حوثی به عنوان مشاور رئیس جمهوری یمن

خروج کارکنان سفارت کویت از صنعا/انتخاب یک حوثی به عنوان مشاور رئیس جمهوری یمن

انتخاب دو مشاور جدید برای عبد ربه منصور هادی از میان جنبش الحراک جنوبی و گروه حوثی، خروج کارکنان سفارت کویت از صنعا،بیانیه شورای امنیت درباره تحولات یمن و دیدار سفیر آمریکا با رئیس جمهوری این کشور از مهمترین تحولات آن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه یمن پرس، منابع یمنی از انتخاب یاسین مکاوی از جنبش الحراک جنوبی و صالح الصماد از گروه حوثی به عنوان مشاور عبد ربه منصور هادی خبر دادند.

این در حالی است که وزارت خارجه کویت کارکنان سفارت خود را از یمن خارج کرد و تیمی محلی را برای کارهای امور سفارت در صنعا باقی گذاشت.

خالد الجارالله معاون وزیر خارجه کویت اعلام کرد: خروج کارکنان سفارت اقدامی پیشگیرانه در نتیجه اوضاع بی ثبات است و هیچ تهدیدی وجود ندارد و سفارت خانه همچنان باز است و کارکنان محلی به فعالیت در آن ادامه می دهند.

از سوی دیگر شورای امنیت با صدور بیانیه ای به کارگیری از خشونت و تهدید در یمن را محکوم کرد و خواستار آتش بس در صنعا، الجوف، مأرب، و دیگر مناطق چند روز پس از تسلط حوثی ها بر پایتخت یمن شد.

این درحالی است که حمید الاحمر از مسئولان فراری یمن گفت: رئیس جمهوری یمن همواره اعلام می کرد که صنعا هیچگاه سقوط نخواهد کرد.

منابع یمنی از کنترل دفتر شرکت یمنی فرانسوی گاز طبیعی در خیابان حده در صنعا از سوی انصارالله خبر دادند.

از سوی دیگر ماتیو تولر سفیر آمریکا در یمن ضمن استقبال کشورش از توافقنامه صلح و مشارکت ملی بر ادامه حمایت واشنگتن از یمن و عبد ربه منصور هادی برای اجرای نتایج گفتگوهای ملی برای ثبات در یمن تاکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که همه در یمن در راستای تحقق ثبات و بازگشت امنیت به پایتخت تلاش کنند.

همزمان الجزایر از توافق حاصل شده در یمن استقبال کرد و از همه گروههای سیاسی خواست که منافع عالی ملت یمن را بر دیگر امور ترجیح دهند.الجزایر بر حمایت از تلاشهای عبد ربه منصور هادی در مسیر انتقالی تاکید کرد.

منابع دیپلماتیک غربی در صنعا از عذرخواهی آلمان برای پذیرفتن علی محسن الاحمر مشاور فراری رئیس جمهوری یمن خبر دادند.

 

کد N516142

وبگردی