آفتاب

کری: جنگ علیه داعش تا مدتها ادامه خواهد داشت

کری: جنگ علیه داعش تا مدتها ادامه خواهد داشت

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه ای با کریستین امان پور، مجری مشهور شبکه سی.ان.ان اظهار کرد: زمان زیادی لازم است که حملات هوایی، گروه تروریستی داعش را تضعیف کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، جان‌ کری، وزیر امور خارجه آمریکا در این مصاحبه که امروز( چهارشنبه) انجام داد اظهاراتی مشابه با اظهارات باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا ادا کرد و خاطرنشان ساخت که شکست دادن داعش در عراق نیازمند به زمان است.

وی در این راستا تأکید کرد: قطعا برای این حملات روز دوم و روز سوم و روزهای بیشتری وجود خواهد داشت. این حملات قرار است ادامه پیدا کند.

این درحالی است که سه شنبه شب حملات هوایی آمریکا علیه داعش در سوریه و عراق به روز دوم کشیده شد.

کری خاطرنشان ساخت: کمپین ما طولانی خواهد بود که بخشی از علت‌ها این است که ارتش عراق نیاز دارد که بازسازی شود و همچنین زمان لازم است تا بتوانیم آن نوع حمایت محلی علیه داعش نظیر جنبش‌های بیداری سنی‌ها در سالهای گذشته را ایجاد کنیم.

کری تأکید کرد: حملات هوایی آمریکا برای این طراحی نشده‌اند که داعش را شکست دهند. شما و دیگران نباید انتظار داشته باشید که در یک یا دو هفته آینده شاهد عقب نشینی بزرگ داعش باشید.

کری تصریح کرد: حملات هوایی ما در عراق هنوز داعش را شکست نداده هرچند که این حملات جلوی کشتارهای این گروه را گرفته و در خصوص متوقف کردن پیشروی داعش به سوی اربیل و بغداد موثر بوده و نگذاشته آنها مناطق مهم دیگری را تصرف کنند.

وی گفت:‌ مبارزه برای متوقف کردن داعش یک تلاش چندجانبه است که شامل مبارزان خارجی، قطع کردن شریان مالی آنها و تلاشی بزرگ از سوی مسلمانان برای احیای اسلام است.

کری در پاسخ به اینکه آیا رهبر گروه "خراسان" در یک حمله هوایی کشته شده گفت که چنین چیزی را نمی‌تواند شخصا تأئید کند.

وی با این حال گفت که توطئه‌های فعالی از سوی این گروه علیه آمریکا وجود داشته اما جزئیات بیشتری در این زمینه مطرح نکرد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین از این مسئله که دولت اوباما پیش تر صحبتی در مورد گروه خراسان نکرده دفاع کرد و گفت: دولت نمی‌خواسته که آنها بدانند آمریکا از نزدیک آنها را ردگیری کرده است.

وی خاطر نشان ساخت: ما افراد زیادی را به شکل های مختلف در منطقه داریم.

انتهای پیام

کد N516117

وبگردی