آفتاب

ناتو از عقب‌نشینی "قابل توجه" نظامیان روسیه از خاک اوکراین خبر داد

ناتو از عقب‌نشینی "قابل توجه" نظامیان روسیه از خاک اوکراین خبر داد

سخنگوی ناتو امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که این ائتلاف شاهد عقب‌نشینی قابل توجه نیروهای روسیه از خاک اوکراین است اما همچنان بسیاری از سربازان روس در نزدیکی این منطقه مستقر هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، سرهنگ جی جانزن، سخنگوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو به خبرگزاری رویترز گفت: نظامیان دولتی روسیه عقب‌نشینی قابل‌توجهی از داخل خاک اوکراین کرده‌اند اما چند هزار سرباز همچنان در نزدیکی مرز دوکشور مستقر هستند.

وی افزود: همچنان تعدادی از سربازان روسیه در داخل اوکراین باقی مانده‌اند. دشوار است که تعداد آن‌ها را تعیین کنیم چرا که جدایی‌طلبان حامی روسیه کنترل چند گذرگاه مرزی اوکراین را به دست گرفته‌اند و سربازان به گشت‌زنی در طول مرز ادامه می‌دهند. علاوه بر آن نیروهای ویژه روسیه در اوکراین در حال عملیات بوده و تشخیص آن‌ها دشوار است.

یک نظامی دیگر ناتو پیشتر گفته بود: روسیه چند هزار سرباز رزمی و صدها تانک و خودروی زرهی در داخل اوکراین دارد و حدود 20 هزار سرباز را نیز در نزدیکی مرز این کشور مستقر کرده است.

جانزن خاطرنشان ساخت: درگیری‌ها کاهش یافته و از تلفات آتش توپخانه نیروهای اوکراینی و جدایی‌طلبان حامی روسیه کم شده است.

وی خاطرنشان ساخت: ناتو از این نشانه‌های مثبت استقبال کرده و همه طرف‌ها را تشویق می‌کند تا به سوی دستیابی به یک راه حل صلح آمیز برای حل این بحران همکاری کند.

وی در عین حال بر نگرانی ناتو در خصوص تعداد زیاد سربازان روس استقراریافته در نزدیکی مرز شرقی اوکراین تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N516077

وبگردی