آفتاب
لاریجانی:

شرایط ایستادگی هسته‌ای را باید در داخل کشور تقویت کنیم

شرایط ایستادگی هسته‌ای را باید در داخل کشور تقویت کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مساله هسته‌ای باید شرایط را از نظر ایستادگی در داخل کشور قوی کنیم، گفت: اینجا جای استقامت است، والا آنها ایران را دنبال می‌کنند، باید احساس کنند با افراد مصمم مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع نمایندگان و کارکنان بسیجی قوه مقننه در سخنانی به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: تردیدی نیست که موضوع دفاع مقدس بسیار تکان‌دهنده بوده و ابعاد مختلف آن برای جامعه ما درس‌آموز است، باید مستمرا به این پدیده بیاندیشیم و ابعاد آن را شناخته و زوایای آن را کاوش کنیم.

وی افزود: تا زمانیکه در دفاع مقدس شرایط کشور روتین بود ما توفیقی در جنگ نداشتیم، از ابتدای پیروزی انقلاب که بنی صدر اصرار داشت جنگ ما حالت کلاسیک داشته باشد، ما پیشرفتی نداشتیم و اگر هم تکی انجام می شد توفیقی نداشت، البته خیلی افراد می خواستند وارد جنگ شوند، اما او اجازه نمی داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری و شهید دکتر چمران آن زمان در جنوب کشور پایگاهی برای ساماندهی جریان مردمی داشتند، اما حتی برای تامین سلاح دارای مشکل بودند، بعد از سال 60 که بنی صدر از فرماندهی کل قوا عزل و رأی بر عدم کفایت او در ریاست جمهوری داده شد جریانات مردمی وارد جبهه شدند که شرایط جنگ تغییر کرد و در اثر آن فتوحات بسیاری بوجود آمد.

لاریجانی گفت: دفاع مقدس وقتی شکل جدی به خود گرفت که جریان مردمی با آن پیوند خورد، ما اگر در عرصه سیاسی توفیقی داشته باشیم وقتی است که مردم در شرایط خود مشارکت داشت باشند، در حوزه اقتصاد هم همین است.

نماینده مردم قم با بیان اینکه مشکل کلیدی ما در شرایط فعلی در حوزه اقتصادی است، خاطر نشان کرد: دلیل اینکه تولید راه نیفتاده و در کشور بیکاری و فقر وجود دارد این است که اقتصاد ما مردمی نشده است.

وی گفت: سال ها است مقام معظم رهبری سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی را ابلاغ کردند، اما نحوه اجرا به نوعی بوده که هنوز اقتصاد مردمی نشده و به جای مردمی شدن از یک وزارتخانه به یک وزارتخانه دیگر داده شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در اکثر مناطق ایران معادن وجود دارد، اما توجه ما بیشتر به نفت است، چون درآمد خوبی دارد، کشور ما، یک کشور معدنی است، اما چون دولت روی آنها دست گذاشته، نه خودش تولید می کند، نه اجازه می دهد دیگران تولید کنند، باید این دست برداشته شود و معادن با شرایطی در اختیار مردم گذاشته شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه با فکر دولتی، مشکل حل نخواهد شد، گفت: در دفاع مقدس وقتی حضور مردم شکل گرفت همراه آن روحیه شجاعت رزمندگان و بسیجیان و فرماندهان لشکر بود، این روحیه شجاعت از خودگذشتگی، استقامت و عامل پیروزی بود؛ فتح خرمشهر با یک رشادت صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه افراد حقیر گام‌های کوچک برمی دارند، اما بسیجیان روح بزرگ دارند، گفت: همین باعث شد عملیات های موفقیت‌آمیز در جبهه ها انجام شود، امروز هم همینطور است در چالش‌هایی که پیش‌رو داریم، باید استقامت داشته باشیم.

رئیس مجلس ادامه داد: سر مساله هسته ای جلوی ایران ایستادگی می کنند، هر مساله مهمی که بوجود می آید، با ایران عناد می کنند، عملیات غزه بوجود می آید، فلش آنها به سمت ایران می‎‌آید، اینجا، جای استقامت است.

لاریجانی اضافه کرد: در مساله هسته ای باید شرایطمان از نظر ایستادگی در داخل قوی باشد والا آنها ایران را دنبال می کنند، باید احساس کنند با افراد مصمم مواجه هستند، کلید رستگاری هم همین است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه امروز رفتارهای بین‌المللی نسبت به ایران به‌گونه ای است که به ایران فشار می آورند، گفت: باید مقاوم بود. از طریق مقاومت است که دستاورد بزرگ برای ملت بوجود می‌آید.

نماینده مردم قم با اشاره به اینکه در دفاع مقدس ابتکارات متناسب با شرایط درها را باز می کرد والا روش های متعارف که طرف مقابل هم می دانست خیلی توفیق نداشت، گفت: در فتح خرمشهر از انواع ابتکارات استفاده شد و دشمن در شرایطی مانند خلا قرار گرفت و فروریخت، در صنایع نظامی هم همراه با ابتکار بودیم و الا آن زمان در تحریم بودیم.

وی گفت: امروز هم نیازمند همین هستیم، خیلی از کارها در کشور باید همراه با ابتکارات باشد در این صورت راه های جدیدی برای پیشرفت کشور ایجاد می شود، باید نگاه به درون و اقتصاد مقاومتی جدی گرفته شود.

لاریجانی در پایان با اشاره به اینکه اگر مقاومت‌هایمان در این بخش شکل بگیرد، شرایط کشور تغییر می کند، خاطر نشان کرد: یکی از برجستگی‌های ایران امروز داشتن جوانان متخصص است. البته الان اینها بیکارند، اما برای استفاده از این سرمایه باید مسیر باز شده و کارآفرینی ایجاد شود.

کد N515989

وبگردی