آفتاب
دبیر کمیسیون اجتماعی دولت:

دلایل عقب ماندگی کردستان را باید جستجو کرد

دلایل عقب ماندگی کردستان را باید جستجو کرد

دبیر کمیسیون اجتماعی دولت گفت: گزارش اتاق فکر کردستان درباره وضعیت توسعه این استان مایوس کننده است و دلایل عقب ماندگی کردستان را باید جستجو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، کیومرث اشتریان در جلسه اتاق فکر استان کردستان با حضور اعضای مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری که در دانشکده کشاورزی دانشگاه کردستان برگزار شد اظهار کرد: در اتاق های فکر به دنبال بهترین راه حل فنی نبودیم، بلکه دنبال گفتمان سازی اجتماعی برای شناسایی مشکلات و یافتن راه های برون رفت از این معضلات هستیم.

وی افزود: راه اندازی اتاق‌های فکر استانی باعث می شود نخبگان استان ها، راحت تر معضلات در بخش های مختلف، برای رسیدگی و طرح نهایی در نهاد رییس جمهوری را شناسایی کنند.

دبیر کمیسیون اجتماعی دولت اعلام کرد: گسترش روحیه تفکر و هم اندیشی در اتاق های فکر باعث کارسازی بیشتر می شود چرا که اتاق فکر فقط جای فکر کردن نیست بلکه جایی برای ایجاد فکر در راستای تحول مثبت است.

وی عنوان کرد: جهت گیری سیاستی و نه سیاسی در اتاق های فکر توام با نگاه کارشناسی دقیق و جهت گیری فنی در دستور کار این اتاق هاست.

اشتریان ضمن تاکید بر این مهم که گسترش گفتمان های اجتماعی برای توسعه امری ضروری است، تصریح کرد: وقتی صحبت از گفتمان اجتماعی می شود هدف شبکه های اجتماعی متشکل از نخبگان در زمینه های مختلف است که با دقت نظر خاصی مسایل را رصد می کنند.

دبیر کمیسیون اجتماعی دولت در ادامه تصریح کرد: شبکه سازی اجتماعی و گسترش آن یعنی ارتباط صحیح نه در سطح یک فرد، بلکه از افرادی در قالب اتاق فکر شروع شده و هرچه بیشتر بر تعداد افراد در شبکه های اجتماعی افزوده می شود بیشتر و سریع تر می توان به رفع مشکلات کمک کرد.

اشتریان همچنین خاطرنشان کرد: اتاق های فکر به دور از جهت گیری های سیاسی هستند و نگاه دولتی در این اتاق ها کمرنگ است به گونه ای شبکه های مطالعات سیاست گذاری عمومی هستند.

وی یادآور شد: گفت‌وگوی آزاد سیاستی مهمترین منبع برای ارایه بهترین راه حل ها در راستای ارتقای توسعه همه جانبه در کشور است.

انتهای پیام

کد N515973

وبگردی