آفتاب

گسترش روابط ایران و سازمان همکاری کشورهای اسلامی

گسترش روابط ایران و سازمان همکاری کشورهای اسلامی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه به عنوان نماینده ایران در نشست کارگروه ریشه کنی فقر سازمان همکاری کشورهای اسلامی (کومسک) ترکیه شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد میدری با تاکید بر گسترش روابط ایران و کومسک گفت: کومسک به عنوان سازمان همکاری کشورهای اسلامی دارای امکانات و تجارب گوناگونی برای ارئه به کشورهای عضو از جمله جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه، معاونت رفاه اجتماعی از فروردین ماه سال جاری در کارگروه ریشه کنی فقر این سازمان شرکت کرده است افزود: به منظور افزایش مناسبات با کشورهای همسایه و مسلمان و تبادل تجارب و اطلاعات به صورت فعال در نشست های آتی نیز حضور خواهیم داشت.

میدری تصریح کرد: در این نشست، موضوع سامانه مدیریت اطلاعات بخش حمایت های اجتماعی در کشورهای عضو بررسی شد و این بحث مطرح شد که کشورها برای اجرای برنامه های حمایت های اجتماعی و فقرزدایی ضرورت دارد به سمت شکل دهی پایگاه های اطلاعاتی از شهروندان خود پیش بروند.

وی افزود: کشورهای ترکیه و اندونزی از جمله کشورهایی هستند که در این حوزه پیشرفت داشته اند. معاون وزیر کار در توضیح برنامه حمایت های اجتماعی ترکیه گفت: در ترکیه کسانی که می خواهند یارانه درمان استفاده کنند به نهادهای تحت کنترل وزارت خانواده و برنامه ریزی این کشور مراجعه می کنند و آن وزارتخانه پس از گرفتن استعلام و تبادل اطلاعات با 15 دستگاه و نهاد اجتماعی دیگر وضعیت اقتصادی و اجتماعی افراد را مورد بررسی قرار می دهد.

معاون وزیر کار افزود: در این کشور 30 میلیون نفر از شهروندانی که فاقد بیمه درمان بودند با اجرای این نظام یکپارچه تحت پوشش قرار گرفتند و از این 30 میلیون نفر، 12میلیون نفر تحت پوشش چتر حمایتی نظیر یارانه بازگشت به مدرسه، حمایت های مورد نیاز از معلولین، توانمندسازی زنان و کمک هزینه مسکن و سایر خدمات حمایتی قرار گرفتند.

کد N515904

وبگردی