آفتاب

گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان

گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان

مراسم گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس صبح چهارشنبه در محل دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با حضور دبیر کل شورا و جمعی از رزمندگان و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید جواد قوام شهیدی، دبیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، در این مراسم با یادآوری حماسه 8 سال دفاع مقدس، اظهار کرد: موقعیتی که امروز ایران در جهان از آن برخوردار است و توفیقاتی که در عرصه دیپلماسی به آن دست یافته است مرهون مقاومت و ایثارگری هموطنان و پاسداران ما در دوران 8 سال جنگ تحمیلی است.

او با بیان این که مذاکرات هسته‌ای ما با قدرت‌های جهان مذاکراتی از موضع قدرت، عزت و مصلحت است، افزود: اگر ما امروز توان مذاکره برابر و بعضاً دست بالاتر در برابر قدرت‌های 1+5 را داریم، از انباشته‌های ایستادگی و مقاومت ما در دوران 8 سال جنگ بی‌بدیل و بی‌نظیر است. در حقیقت همین صحنه مذاکرات دیپلماسی کنونی در دوران جنگ به تعبیری دیگر در صحنه‌های نبرد دنبال می‌شد، یعنی ما با تمام قدرت‌ها و تکنولوژی دنیا مقابله می‌کردیم.

وی با تاکید بر این که باید زوایای پنهان و زیبای جنگ را با لطافت و ظرافت به نسل های جدید منتقل کرد، اظهار کرد: نوآوری در زمینه جنگ و جبهه و دفاع مقدس که بتواند هم از حیث بین‌المللی و هم برای نسل‌هایی که جنگ را ندیدند اقناع ایجاد کند، از وظایف مهم ماست تا بتوانیم از آن طریق پاسبان و پاسخگوی زحمات و خدمات حماسه آفرینان و رزمندگان جنگ تحمیلی باشیم.

مهندس محمد غرضی از استانداران زمان جنگ، سردار محمود جاپلقی، سردار قاسم صادقی، سردار سید مجید حلاج زاده، جمعی از اعضای شورای مرکزی بسیج نهاد ریاست جمهوری و سازمان‌های تابعه و مهران رجبی بازیگر معروف کشورمان از جمله افراد حاضر در این جلسه بودند که به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداختند.

انتهای پیام

کد N515847

وبگردی