آفتاب
یک نماینده اصولگرای مجلس:

نه گفتن به آمریکا سرمایه‌ی ملی است

نه گفتن به آمریکا سرمایه‌ی ملی است

یک نماینده‌ی اصولگرای مجلس در نطق انتقادی خود از عملکرد دولت و وزرا اظهار کرد: مطمئن باشید نه گفتن به آمریکا سرمایه‌ی ملی است و ملت ایران هیچ گاه حاضر نشده و نمی‌شود در مقابل آمریکا سر خم کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد سلیمانی نماینده مردم تهران طی نطق میان دستور خود در جلسه‌ی علنی امروز مجلس ضمن گرامی‌داشت هفته‌ی دفاع مقدس اظهار کرد: همین مبارزه ملت ایران را ملتی سربلند، آزاده و تاثیر گذار در جهان نموده است و هر کسی که به هر دلیلی از این نظام فاصله یا زاویه گرفته است سرنوشتش به نوکری آمریکا و انگلیس ختم شده است؛ لذا با کسانی که با انقلاب زاویه گرفتند هشدار می‌دهم تا دیر نشده برگردید تا عزتمند شوید.

وی تصریح کرد: همچنین به رسانه‌ها و روزنامه‌هایی که تلاش خود را در برجسته کردن هیبت استکبار و تضعیف روحیه انقلابی مردم گذاشته‌اند و آرمان‌ها و مطالبات انقلاب اسلامی را کم رنگ می‌کنند و چهره‌ی مقاوم، استوار و اصیل انقلاب را مخدوش می‌کنند می‌گویم این مسیری که شما می‌روید ختم به اردوگاه استکبار و ذلت پذیری می‌شود.

این نماینده اصولگرای مجلس تصریح کرد: تلاش نوکران آمریکا در فضای رسانه‌ای و مجازی ذره‌ای از پایداری ملت ایران درمقابل توطئه‌ها کم نمی‌کند، هشت سال دفاع مقدس شهادت می‌دهد که ملت ایران از آزادی خود به قیمت خون فرزندانش دفاع کرده و خواهد کرد.

سلیمانی خاطر نشان کرد: مبادا فشارهای ظاهری استکبار مسئولین را نسبت به خط اصیل انقلاب سست کند. ملت ایران هیچ گاه حاضر نشده و نمی شود در مقابل آمریکا سر خم کند. امام شهیدان در برابر تهدید محاصره اقتصادی فرمودند: ما روزه می‌گیریم و این جمله کمر آمریکا را شکست.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: امروز نباید عده‌ای به فکر ترمیم این کمر شکسته باشند.

شهید رجایی فرمود اگر آمریکا و همفکرانش به ما بگویند سازش کنید تا گندم به شما دهیم ما یک نان را 36 میلیون نفری خواهیم خورد ولی زیر بار ذلت نخواهیم رفت.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: مطمئن باشید نه گفتن به اوباما، سرمایه‌ی ملی و میراث به جا مانده از حضرت امام (ره) است، توافق ضعیف و یکپارچه ژنو برای چه بود؟ آیا تحریم‌ها کم شد؟ خیر، آیا تحریم‌های جدید اعمال نشد؟ آیا آمریکا همین توافق نیم بند را بارها نقض نکرد؟ آیا ایران فعالیت‌ها و دستاوردهای خود را متوقف نکرد و یا از بین نبرد؟ و در عوض آمریکا کدام اقدام عملیاتی مثبت را در راستای این توافق ضعیف انجام داد؟ هیچ.

وی تصریح کرد: پس به جای القای موفقیت کاذب باید موارد نقد توافقنامه‌ روی میز مذاکره قرار بگیرد و به اطلاع جهانیان برسد و از هر حرکت نابجا پرهیز شود. زیرا رفتار دولت در حوزه‌ی هسته‌یی کاملا مبهم و غیر شفاف است و نباید عده‌ای حقوق ملت ایران را به زعم خود ناقض و یا مغرضانه تحریف کنند.

سلیمانی ادامه داد: به مذاکره کنندگان می‌گوییم بیانتان کوبنده و دستانتان پرتوان باد. چون زبان و بیان ملت ایران محکم و قوی و با پشتوانه است.

وی در بخش دیگری از نطق خوداظهار کرد: مقام معظم رهبری خواستار نقش آفرینی کشور در نظم جدید دنیا با تقویت و سرمایه گذاری در علم و فناوری و اقتصاد و فرهنگ شده است. اما تحرک دولت در این سه زمینه ضعف اساسی دارد و متاسفانه دولت فقط به اعتقاد اغراق آمیز و تخریبی از دولت گذشته اکتفا کرده است.

نماینده‌ی مردم تهران در مجلس گفت: علی‌رغم هیاهوی تبلیغاتی دولت مشکلات اقتصادی، به دلیل تنبلی دولت بیشتر و بیشتر شده است و اقتصاددانان مستقل عبور از رکود را مردود اعلام کردند. طبق نظرسنجی‌ها تنها 8 درصد مردم ادعای کاهش تورم را پذیرفتند. بنابراین ادعا و گفتار درمانی جواب نمی‌دهد، کار و تلاش و اخلاص می‌خواهد.

سلیمانی در ادامه بیان کرد: گرانی و رها بودن بازار و ضعف نظارتی دولت، بی برنامگی و عدم انسجام در حوزه‌ی اقتصادی آشکارا چشمک می‌زند و انگار دولت در بین مردم نیست.

وی ادامه داد: لازم است در ارائه لایحه بودجه 94 سهم بودجه علم و فناوری حداقل به اندازه‌ی یک درصد تولید ناخالص ملی ارتقاء یابد. صرف تشکر بیانی از رهبری کافی نیست. عمل لازم است.

این نماینده‌ی اصولگرای مجلس افزود: چرا دولت بودجه پژوهشی سال 93 را کاهش داد؟ چرا طرحهای کلان را متوقف و کم کرد؟ چرا دولت درعمل تا این اندازه بی‌توجه به تولید علم و فرهنگ وفناوری شده است. ضرورت دارد که مسئولان فرهنگی در دولت و به ویژه وزیر ارشاد، دست‌اندارکاران متعهد و برجسته سینما و کارگردانان توانمند خوش سابقه را تنها نگذارند. آیا وزیر ارشاد فریاد به آسمان رسیده را نمی‌شنود؟ چگونه است که اینها همه کر و لال شدند؟ باید نسبت به اصلاح امور در جهت رشد و تعالی سینمای متعهد کشور اقدام نمود و باید نگاه جانبدارانه به غرب زدگان را کنار گذاشت.

سلیمانی افزود: مردم همچنان شاهد ارائه آمارهای متناقض و بعضا غلط در حوزه اقتصاد توسط ریاست جمهور، وزرا و مسئولان اقتصادی هستند. معتقدم اگر در حوزه‌ی نفت و گاز به سیاست‌های علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری توجه ویژه و عملی نشود این سیاست‌ها زمین گیر می شود. امروز نفت و گاز مساله‌ی اصلی مناقشات و جنگ‌های جهانی است. چرا وزیر نفت تا این اندازه بی‌خیال و بی‌تحرک است؟ تا کی باید کره جنوبی، سنگاپور و چین بدون نفت، نفت ما را مفت خریداری کرده و تبدیل کنند و با قیمت چند برابر به ما برگردانند. پس این وزیر 23 سال وزیر لیاقتش را کی و کجا نشان خواهد داد؟

سلیمانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها مساله فتنه و فتنه‌گران را از مسائل مهم و از خطوط قرمز اعلام کردند اظهار کرد: از آقایان وزراء خواسته شده تا پایبند بر فاصله‌ی گذاری با فتنه و فتنه گران باشد. عده‌ای درصدد هستند تا با نام اعتبار و به کمک اهالی فتنه دیکتاتوری راه‌اندازی و انقلابیون را حذف کنند. اتفاقاتی نظیر عزل معاون پارلمانی دانشگاه پیام نور و رئیس واحد همدان و دلایل آن گواه این خط است.

سلیمانی تصریح کرد: دولت نباید اجازه دهد که عده‌ای در قالب کمیته و شوراها دولت را به اجاره‌ی خود درآورد. آیا این جمله صحیح است که تا زمانی که دانشگاه آزاد در انحصار یک خانواده باشد باید شاهد فشار به دانشجویان با بنیه‌ی مالی کم ولی فراغت بال برای فرزندان آنان باشیم.

این نماینده اصولگرای مجلس در پایان اظهار کرد: چرا دادگاه دانه درشت فتنه‌گر اقتصادی وابسته به کانون قدرت و ثروت نباید علنی باشد؟

وی در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبری خواستار سخت‌گیری و اعمال قدرت دولت در واردات کالاهای غیرضرور و تجملی شدند ولی بی‌توجهی وزارت صنعت در این خصوص مثال زدنی است.

انتهای پیام

کد N515394

وبگردی