آفتاب

داماد بن لادن به حبس ابد محکوم شد

داماد بن لادن به حبس ابد محکوم شد

دادگاه نیویورک،‌داماد اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده را به دلیل ارتکاب اقدامات تروریستی به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، هیأت ژوری فدرال منهتن نیویورک در مارس سال جاری میلادی، سلیمان ابوغیث، داماد 48 ساله بن لادن را به توطئه‌چینی برای کشتار آمریکایی‌ها، تأمین مایحتاج و موارد مورد نیاز برای تروریست‌ها و سایر کمک‌ها گناهکار شناخت.

لوییس کاپلان، قاضی منطقه‌ای آمریکا دقایقی پس از آن‌که ابوغیث بیانیه‌ای را به عربی خواند، حکم حبس ابد وی را قرائت کرد.

ابوغیث گفت: امروز و در این لحظه در حالی که شما می‌خواهید مرا زنده به گور کنید، دست‌های صدها تن از جوانان مسلمان را از بند آزاد می‌کنید و این جوانان به خیل مردان آزاد می‌پیوندند.

قاضی کاپلان در پاسخ گفت: شما آقای ابوغیث بر اساس ارزیابی‌های من هر آنچه را که از عهده‌تان برآمده برای القاعده در انجام عملیاتش انجام دادید.

دادستان‌ها به این مسأله اشاره کردند که ابوغیث در روزهای پس از حملات 11 سپتامبر 2001 به عنوان یک سخنگوی کاریزماتیک برای القاعده عمل می‌کرده و با انتشار ویدیوهایی به ترغیب جوانان و افراد برای پیوستن به القاعده بهره می‌برده است.

استنلی کوهن، وکیل ابوغیث به این مسأله اشاره کرد که موکلش به خاطر سخنرانی‌های مهیجش گناهکار است و هیچ شواهد مقبول در ارتباطش با توطئه‌هایی که به آن‌ها اشاره شده وجود ندارد.

اریک هولدر، دادستان کل آمریکا در پی اعلام حکم به نیویورک سفر کرد و گفت: ما به این سیستم دقیق برای مسئول دانستن هر کس که به ملت و مردم آمریکا لطمه می‌زند تکیه می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N515382

وبگردی