آفتاب
سلیمانی در نطق میان دستور

رفتار دولت در حوزه هسته‌ای مبهم است/ مشکلات اقتصادی بیشتر شد

رفتار دولت در حوزه هسته‌ای مبهم است/ مشکلات اقتصادی  بیشتر شد

نماینده مردم تهران با بیان اینکه رفتار دولت در حوزه هسته‌ای کاملا مبهم و غیر شفاف است، گفت: نباید عده‌ای حقوق ملت ایران را به زعم خویش مغرضانه یا ناقص تعریف کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس در نطق میان دستور با اشاره به اینکه نبرد بین حق و باطل در طول تاریخ همه وجود داشته و هیچ گاه تعطیل شدنی نیست، گفت: همین مبارزه ملت ایران را سربلند، آزاده و تاثیرگذار در جهان نموده است، هر کسی به هر دلیلی که از این نظام فاصله یا زاویه گرفته است سرنوشتش به نوکری آمریکا و انگلیس ختم شده است لذا به کسانی که با انقلاب زاویه گرفته‌اند هشدار می‌دهم تا دیر نشده است برگردید تا عزتمند شوید و ذلیل نگردید.

وی افزود: به رسانه ها و روزنامه‌هایی که تلاش خود را در برجسته کردن هیبت استکبار و تضعیف روحیه انقلابی مردم گذاشته‌اند، آرمان‌ها و مطالبات انقلاب اسلامی را کمرنگ می‌کنند و چهره مقاوم و استوار و اصیل انقلاب را مخدوش می‌کنند، می گویم این مسیری که شما می روید ختم به اردوگاه استکبار و ذلت پذیری می‌شود.

این نماینده مجلس گفت: تلاش نوکران آمریکا در فضای رسانه ای و مجازی ذره ای از پایداری ملت ایران در مقابل توطئه ها کم نمی کند، دفاع مقدس شهادت می دهد که ملت ایران از آزادی خود به قیمت خون فرزندان خود دفاع کرده و می کند، مبادا فشارهای ظاهری استکبار مسئولین کشور را نسبت به خط اصیل انقلاب سسست کند.

سلیمانی افزود: ملت ایران هیچ گاه حاضر نشده و نمی شود که در مقابل آمریکا سر خم کند، امام شهیدان در برابر تهدید محاصره اقتصادی فرمود ما روزه می گیریم این جمله کمر آمریکا را شکست، امروز نباید عده ای به فکر ترمیم این کمر شکسته باشند؛ شهید رجایی فرمود اگر آمریکا و همفکرانش به ما بگویند سازش کنید تا گندم به شما دهیم ما یک نان را 36 میلیون نفری خواهیم خورد ولی زیر بار ذلت نخواهیم رفت.

نمیانده مرده تهران افزود: مطمئن باشید که نه گفتن به آمریکا سرمایه ملی و میراث به جا مانده از حضرت امام (ره) است.

وی با اشاره به اینکه توافق ضعیف و یکجانبه ژنو برای چه بود، آیا تحریم ها کم شد و آیا تحریم های جدید اعمال نشد و آیا آمریکا همین توافق نیم بند را بارها نقض نکرد، آیا ایران فعالیت ها و دستاوردهای هسته ای خود را متوقف نکرد، و در عوض آمریکا کدام اقدام عملی مثبت را در راستای این توافق ضعیف انجام داد، گفت: به جای القای موفقیت کاذب باید موارد نقض توافقنامه را روی میز مذاکره قرار داده تا به اطلاع جهانیان برسد و از هر گونه حرکت نابجا پرهیز گردد.

سلیمانی افزود: رفتار دولت در حوزه هسته ای کاملا مبهم و غیر شفاف است، نباید عده ای حقوق ملت ایران را به زعم خویش مغرضانه یا ناقص تعریف کنند.

نماینده مردم تهران گفت: به مذاکره کنندگان می گوییم بیانتان کوبنده و دستانتان پرتوان باد، چون زبان و منطق ملت ایران محکم و قوی و با پشتوانه است، رهبری عزیز خواستار نقش آفرینی کشور در نسل جدید دنیا و سرمایه گذاری در علم و فناوری، اقتصاد و فرهنگ است اما تحرک دولت در این زمینه ها ضعف اساسی دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه دولت فقط به انتقاد تخریبی از دولت گذشته اکتفا کرده است، ادامه داد: علی رغم هیاهوی تبلیغاتی دولت مشکلات اقتصادی دولت به دلیل تنبلی//// دولت بیشتر و بیشتر شده است، اقتصاددانان مستقل عبور از رکود را مردود اعلام کردند، طبق نظرسنجی ها فقط 8 درصد مردم ادعای کاهش تورم را اعتقاد دارند.

این نماینده مجلس گفت: ادعا و گفتاردرمانی جواب نمی دهد، کار می خواهد و تلاش و اخلاص، گرانی پس گرانی، رها بودن بازار، ضعف نظارتی دولت، بی برنامگی و عدم انسجام در حوزه اقتصادی، آشکارا چشمک می زند.

وی با بیان اینکه انگار دولت در بین مردم نیست، افزود: لازم است در پیشنهاد لایحه بودجه 94 سهم بودجه علم و فناوری حداقل به اندازه یک درصد تولید ناخالص ملی ارتقا یابد، صرف تشکر بیانی از رهبری کافی نیست عمل لازم است؛ چرا بودجه پژوهشی سال 93 را کاهش دادند چرا طرح های کلان را متوقف کردند و چرا دولت در عمل این قدر بی توجه به تولید علم و فناوری و فرهنگ شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه ضرورت دارد مسئولان فرهنگی در دولت و به ویژه وزیر ارشاد و دست اندرکاران متعهد و برجسته سینما و کارگردانان خوش سابقه را تنها نگذارند، گفت: آیا وزیر فریاد به آسمان رسیده را نمی شنود، چگونه است که اینها همه کر و لال شده اند، باید نسبت به اصلاح امور در جهت تعالی سینمای متعهد کشور اقدام نمود و باید نگاه جانب دارانه غرب زدگان را کنار گذاشت.

سلیمانی افزود: مردم شاهد ارائه آمارهای متناقض و بعضا غلط در حوزه اقتصادی توسط رئیس جمهور، وزرا و مسئولین محترم اقتصادی هستند، معتقدم اگر در حوزه نفت و گاز به سیاست های علمی و فناری ابلاغی مقام معظم رهبری توجه ویژه و عملی نشود این سیاست ها زمینگیر می شود؛ امروز نفت و گاز مسئله اصلی مناقشات و جنگ های جهانی است اما چرا وزیر محترم نفت اینقدر بی تحرک است.

سلیمانی ادامه داد: تا کی باید کره جنوبی و سنگاپور و چین نفت ما را مفت بخرند و تبدیل کنند و با قیمت چند برابر به ما برگردانند، پس این وزیر 23 سال وزیر، لیاقتش را کی و کجا نشان خواهد  داد.

نماینده مردم تهران گفت: رهبری بارها مسئله فتنه و فتنه گران را از مسائل مهم و از خطوط قرمز اعلام کردند و از آقایان وزرا خواستند تا پایبند به فاصله گذاری با فتنه و فتنه گران باشند ولی عملکرد بعضی وزرا برخلاف این خواسته است، عده ای درصددند با نام اعتدال و به کمک اهالی فتنه دیکتاتوری راه بیندازند و انقلابیون را حذف کنند.

این نماینده اظهار داشت: اتفاقاتی نظیر عزل معاون پارلمانی دانشگاه پیام نور و رئیس واحد همدان و دلایل آن گواه این ادعا است، دولت نباید اجازه دهد که در قالب کمیته و هیات های ایکس دولت به اجاره دربیاید، آیا این جمله صحیح است که تا زمانی که دانشپگاه آزاد در انحصار یک خانواده باشد باید شاهد فشار بر دانشجویان با بنیه مالی کم ولی فراقت بال فرزندان پولداران باشیم.

وی خاطرنشان کرد:چرا دادگاه دانه درشت فتنه گر اقتصادی وابسته به کانون قدرت و ثروت نباید علنی باشد، رهبر انقلاب بنگاهداری بانکها را یکی از مشکلات جدی دانسته اند. رهبری خواستار سخت گیری و اعمال قدرت دولت در واردات کالاهای غیرضرور و تجملی شدند ولی بی توجهی وزارت صنایع در این خصوص مثال زدنی است؛ رهبری خواستار پیگیری مسکن مهر شدند  و مردم خواستار پیگیری وزیر مسکن در این زمینه هستند.

 

 

 

////

کد N515229

وبگردی