آفتاب

تظاهرات مردم ژاپن علیه از سرگیری فعالیت‌ یک نیروگاه اتمی این کشور

تظاهرات مردم ژاپن علیه از سرگیری فعالیت‌ یک نیروگاه اتمی این کشور

حدود 16 هزار تن از مردم ژاپن در اعتراض به برنامه دولت کشورشان برای ازسرگیری فعالیت راکتورهای اتمی آن هم تنها سه سال پس از فاجعه اتمی فوکوشیما، در خیابان‌های توکیو دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، از 10 سپتامبر سال جاری میلادی که دیده‌بان اتمی برنامه‌های از سرگیری فعالیت دو راکتور در نیروگاه اتمی "سندایی" در جنوب ژاپن را تائید کرد،‌ این یکی از بزرگترین راهپیمایی های ضد اتمی محسوب می‌شود.

کنزابورو او، برنده جایزه ادبی نوبل در این راهپیمایی گفت: از زمان فاجعه اتمی فوکوشیما سه سال و نیم گذشته اما هنوز هیچ ارزیابی صورت نگرفته است. دولت توکیو قصد دارد تا برنامه از سرگیری فعالیت نیروگاه اتمی سندایی را بدون تنظیم برنامه‌های مناسب مقابله با فاجعه پیش ببرد.

در این راهپیمایی معترضان بنرهایی به دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: ما به نیروگاه‌های اتمی نیاز نداریم.

یوکو اوباچی‌، وزیر صنعت ژاپن گفت: ملت باید درباره نیازهای انرژی این کشور واقع بین باشند چرا که دولت تلاش می‌کند تا مردم شکاک را درباره ضرورت انرژی اتمی متقاعد سازد.

در ژاپن پیش از فاجعه فوکوشیما‌، انرژی اتمی حدود یک سوم از نیازهای انرژی این کشور را تامین می‌کرد.

سازمان نظارت بر انرژی اتمی گفت: دو راکتور قابل قبول است اما مشکلاتی همچنان وجود دارد از جمله اینکه بخش اعظمی از جوامع محلی در ژاپن همچنان از فاجعه اتمی فوکوسشیما ترس به دل دارندو.

انتهای پیام

کد N515168

وبگردی