آفتاب

"اخوانی‌ها میلیون‌ها دلار را برای به شکست کشاندن سفر سیسی به آمریکا اختصاص داده‌اند"

"اخوانی‌ها میلیون‌ها دلار را برای به شکست کشاندن سفر سیسی به آمریکا اختصاص داده‌اند"

ایسنا نوشت:

در حالی که قرار است عبد الفتاح سیسی در جلسه امروز مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند، روزنامه عکاظ در خبری نوشت: اخوانی‌ها میلیون‌ها دلار برای به شکست کشاندن سفر سیسی به آمریکا اختصاص داده‌اند.

یک مقام امنیتی مصری اعلام کرد که تشکیلات جهانی اخوان المسلمین میلیون‌ها دلار را به حامیان خود در آمریکا اختصاص داده است تا آن‌ها سفر عبدالفتاح سیسی به آمریکا را با اخلال روبه‌رو سازند.

این مسئول مصری در مصاحبه با روزنامه عربستانی عکاظ گفت: این اقدام قرار است توسط یک سازمان حقوق بشری مصری‌های آمریکایی انجام شود که مقر آن در واشنگتن و از قدرتمندترین سازمان‌های اخوان و فعال‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید.

وی افزود: قرار است این سازمان با حمایت مالی از تعدادی سازمان‌ آنها را وادار سازد تا گزارش‌هایی در محکوم کردن نظام مصر و اوضاع کنونی این کشور صادر کنند و نظام مصر را به ظلم در حق مخالفان خود متهم کنند که این اقدام به دلیل تلاش‌های امنیتی علیه اخوان المسلمین و بازداشت آن‌ها و سرکوب آزادی‌ها صورت می‌گیرد.

این منبع عنوان داشت: این گروه تعدادی بیانیه‌ برای برخی از پارلمان‌های اروپایی جهت اعمال فشار بر نظام مصر فرستاده است تا دولت را وادار به تن دادن به خواسته‌های اخوان المسلمین کنند یا اینکه سازشی میان آن‌ها ایجاد شود که به نفع اخوان المسلمین باشد.

52261

کد N515078

وبگردی