آفتاب

افزایش پیوستن اتباع اروپایی به داعش

افزایش پیوستن اتباع اروپایی به داعش

مسئول سازمان ضد تروریسم اتحادیه اروپا از افزایش تعداد اروپایی هایی که با گروه تروریستی داعش همکاری می کنند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان ، "گیل د کرچوف" با اعلام این خبر خاطر شان کرد: تعداد اروپایی هایی که عضویت گروه تروریستی داعش در آمده اند از 2000 نفر به 3000 نفر افزایش یافته است .

مسئول سازمان ضد تروریسم اروپا با بیان این مطلب که فرانسه، بریتانیا، آلمان، بلژیک، هلند، سوئد و دانمارک کشورهایی اروپایی هستند که بیشترین اتباع را در میان اعضای داعش دارند، اظهار داشت: بعد از آنکه گروه تروریستی داعش ادعای خلافت کرده روند سفر اتباع اروپایی به سوریه و عراق برای پیوستن به این به اصطلاح خلافت، تشدید شده است.

وی در مورد تعداد اتباع اروپایی گفت: بررسی ها نشان می دهد اروپایی های پیوسته به داعش بالغ بر 3 هزار نفر شده اند. روند سفرها متوقف نشده و احتمالا ادعای خلافت نیز اثراتی داشته است.

کرچوف در ادامه خاطر نشان کرد: تعدادی از اتباع اسپانیا، ایتالیا، ایرلند و اخیرا اتریش به عراق و سوریه سفر کرده‌اند.

این مقام اروپایی همچنین گفت: حتی کشوری مثل اتریش هم فکر می‌کنم که جنگجویانی آنجا دارد، در حالی که ما قبلا از این موضوع اطلاع نداشتیم.

تعداد زیاد اتباع غربی که به گروه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی فعال در سوریه و عراق پیوسته‌اند، سبب شده تا این کشورها که در جریان بحران بیش از سه ساله سوریه همواره حامی مخالفان مسلح بوده‌اند، از بازگشت این تروریست‌ها و اقدامات خرابکارانه آنها ابراز نگرانی کنند.

کد N514911

وبگردی