آفتاب
رییس اتحادیه گرمابه‌داران، سونا و ماساژ تهران:

فقط 3 مرکز ماساژ در تهران مجوز دارند

فقط 3 مرکز ماساژ در تهران مجوز دارند

رییس اتحادیه گرمابه‌داران، سونا و ماساژ تهران گفت: مرکز سونا در تهران نداریم و سه مرکز ماساژ دارای مجوز در تهران فعال هستند و بقیه مراکز به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کنند.

سید مهدی سجادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) تصریح کرد: برای برخورد با تمام واحدهای غیر مجاز ماساژ قطعا باید مراجع ذی‌صلاح دخالت کنند.

وی اظهار کرد: استعلام‌هایی که اتحادیه در رابطه با مجوز مراکز ماساژ از سازمان‌ها و ‌نمایندگان‌های ذی‌ربط اخذ می‌کند پاسخ داده نمی‌شود لذا اتحادیه نمی‌تواند مجوزی برای راه‌اندازی آن‌ها صادر کند.

مرکز سونا در تهران نداریم

سجادی در پاسخ به اینکه آیا در حال حاضر مرکز سونایی وجود دارد که در کنار آن استخر نباشد و به طور ویژه در این حوزه فعالیت کند؟ گفت: در حال حاضر مرکزی که مجوز سونا داشته باشد در تهران وجود ندارد. البته دو مرکز سونا در تهران وجود داشت که بسته شد.

رییس اتحادیه گرمابه‌داران، سونا و ماساژ تهران با اشاره به سه رسته موجود در این صنف افزود:‌ رسته گرمابه‌داران، سونا خشک و بخار و رسته ماساژ زیر مجموعه صنف اتحادیه گرمابه‌داران و سونا است که البته حرفه گرمابه‌داری دیگر صرفه اقتصادی ندارد و حمایتی از این بخش نشده است.

گرمابه‌ها صرفه اقتصادی ندارند

به گفته وی بعد از اجرای هدفمند کردن یارانه ها و افزایش هزینه حامل‌های انرژی، گرمابه داران با مشکلات جدی مواجه شدند و از حدود 1300 گرمابه تقریبا 125 گرمابه فعال در منطقه تهران باقی مانده که البته در این آمار، گرمابه‌های شمیرانات و شهر ری لحاظ نشده است.

سجادی اظهار کرد: تا قبل از اجرای هدفمندی‌ یارانه‌ها و در دی ماه 1389 گرمابه‌داران در حالت کما بودند ولی فعالیت آن‌ها توجیه اقتصادی نداشت که البته بعد از اجرای هدفمندی‌ یارانه‌ها که آب و گاز به چندین برابر افزایش یافت نگه داشتن آن‌ها به غیر از ضرر، ثمره‌ای ندارد.

به گفته رییس اتحادیه گرمابه‌داران، سونا و ماساژ تهران مشتری گرمابه ها افراد دهک‌های پایین جامعه و کارگرهای میادین و ساختمان‌ها هستند.

وی تاکید کرد: گرمابه به روز وجود ندارد و به طور کلی می توان گفت از حدود 20 سال گذشته گرمابه جدیدی ساخته نشده و گرمابه‌های موجود نیز به دلیل اختلاف بین مالک و مستاجر و به توافق نرسیدن آن‌ها تخریب نشده است.

انتهای پیام

کد N514851

وبگردی