آفتاب

دیدار فواد معصوم با جان کری

دیدار فواد معصوم با جان کری

رئیس‌جمهوری عراق پس از دیدار و گفت‌وگو با وزیر خارجه آمریکا از تلاش‌های کشورهای حامی مبارزه با تروریسم تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فواد معصوم، رئیس‌جمهوری عراق گفت: دیدار ما با وزیر امور خارجه آمریکا دیداری ثمربخش و خوب بود. ما در این دیدار درباره مسائل مختلفی از جمله آنچه اکنون در عراق و منطقه در جریان است، بحث و تبادل نظر کردیم.

وی ادامه داد: ما به طور خاص درباره سازمان تروریستی موسوم به داعش صحبت کردیم و دیدگاه‌های مشترکی در این خصوص با یکدیگر داشتیم.

رئیس‌جمهوری عراق تاکید کرد، آنچه که در نشست اخیر شورای امنیت اتفاق افتاد، شگفت‌آور بود و در عین حال این آرامش و اطمینان را نزد همگان به وجود آورد که جامعه بین‌الملل مخالف این گونه سازمان‌های تروریستی است.

فواد معصوم گفت: ما از کشورهایی که در مبارزه با تروریسم به یاری ملت عراق شتافتند و از آن حمایت کردند، تقدیر می کنیم.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اجازه نخواهیم داد مرزهای جغرافیایی ما را ازاقدام علیه دولت اسلامی بازدارد.

در همین حال، جان کری گفت: خرسندم در کنار فواد معصوم و وزیر امور خارج هعراق هستم که تاکنون ثابت کرده‌اند شریک مهمی در این تلاش هستند.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما از همان اول کاملا روشن ساختیم که اجازه نخواهیم داد مرزهای جغرافیایی، ما را از اقدام علیه داعش بازدارد و به آن‌ها اجازه نخواهیم داد پناهگاه امن داشته باشند و احساس کنند جایی برای فرار از مسئول شناخته شدن دارند. ما آن‌ها را به خاطر شرارت‌های بسیار، مسئول خواهیم شناخت و به این تروریست‌ها اجازه نخواهیم داد پناهگاه امن در هیچ جایی بیابند.

وی افزود، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در این زمینه مصمم است زیرا در صورتی که جلوی داعش گرفته نشود، علاوه بر آن که تهدیدی بر ثبات عراق و منطقه است، تهدیدی بر کشورها درجاهای دیگر از جمله اینجا خواهد بود.

انتهای پیام

کد N514568

وبگردی