آفتاب
مدیرکل بحران استانداری همدان:

سهم ناچیز کشاورزی از آب سد "شیرین‌سو"

سهم ناچیز کشاورزی از آب سد "شیرین‌سو"

مدیرکل بحران استانداری همدان گفت: تنها 10 درصد آب سد شیرین سو برای امور کشاورزی منطقه هدایت می‌شود.

علیمردان طالبی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه همدان، با بیان اینکه ماهانه در استان همدان جلسه بحران آب با حضور متولیان برگزار می‌شود، اظهارکرد: در استان همدان وضعیت منابع آبی در بخش بهداشتی، کشاورزی و آب شرب مطلوب نیست و به مرحله تنش آبی رسیده‌ایم، بنابراین شهروندان باید در مصرف آب تا حد امکان صرفه‌جویی کنند.

وی تاکید کرد: تالاب به منطقه‌ای گفته می‌شود که به صورت طبیعی به وجود آمده باشد، بنابراین شیرین سو تالاب نبوده و سدی است که توسط آب منطقه‌ای احداث شده و بر اساس قانون وزارت نیرو استفاده محدود از آب آن پیش از تبخیر برای امور کشاورزی منطقه بلامانع است.

طالبی تصریح‌کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای جانمایی تصفیه در این منطقه گذاشته شده تا بتوانیم از منابع اّبی این سد برای امور گردشگری استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: 10 درصد آب سد شیرین سو برای امور کشاورزی منطقه استفاده می‌شد که این میزان آب در برابر یک میلیون مترمکعب منابع آبی سد شیرین سو بسیار ناچیز است.

مدیرکل بحران استانداری همدان با بیان اینکه در صورت مواجه شدن با هرگونه آلاینده زیست‌محیطی برخورد می‌کنیم، گفت: در صورتی که نشت روغن موتورهای کار گذاشته در سد شیرین سو به داخل آب منطقه تایید شود مجموعه محیط‌زیست موضوع را با جدیت پیگیری می‌کند.

وی وضعیت بارش‌های پاییزی را کم پیش‌بینی کرد و گفت: بر اساس نقشه‌های موجود وضعیت بارش‌ها در استان همدان در پاییز امسال مناسب نبوده و در بهترین حالت در حد نرمال احتمال بارش وجود دارد.

انتهای پیام

کد N514560

وبگردی