آفتاب
دریادار سیاری خبر داد:

فردا نخستین تمرین مشترک ناوگروه ایران و چین در آب‌های کشور/ رونمایی زیردریایی فاتح در 7 آذرماه

فردا نخستین تمرین مشترک ناوگروه ایران و چین در آب‌های کشور/ رونمایی زیردریایی فاتح در 7 آذرماه

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نخستین تمرین مشترک ناوگروه ایران و چین فردا در آب های جمهوری اسلامی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش امروز بعدازظهر در مراسم رورنمایی از کتاب تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر طی سخنانی اظهار داشت: نیروی دریای نظر به بیانات مقام معظم رهبری می‌تواند در سیاست های کلی کشور همچون حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه این سیاست‌ها مولفه قدرت ملی هستند، افزود: شکست راهبرد دشمن در روز اول جنگ، اسکورت بیش از 10 هزار کشتی تجاری و واردات شدن 300 تن کالا و مقابله با قطع شدن صادرات نفت و مراقبت از کشتی های نفتکش، اثرگذاری نیروی دریایی را در سیاست های نظامی، اقتصادی و سیاسی نشان می‌دهد.

فرمانده نیروی دریای ارتش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: ایشان فرمودند وقتی نیروی دریایی در آب‌های بین المللی و دریای سرخ حضور پیدا می‌کند کشورهای دیگر می‌دانند که شما قصد حمله ندارید اما نقش نیروی دریایی و حضور شما باعث روحیه امیدبخش و همچنین موجب انتقال فرهنگ اسلامی به کشورهای منطقه می‌شود.

دریادار سیاری در پایان خاطرنشان کرد: حضور در پیشانی مقدم جبهه، بهره مندی از توان علمی بالا در ساخت تجهیزات دریایی، حضور مداوم در عرصه های بین المللی و آبهای آزاد و  مسافرت به بنادر شهرهای مختلف جهان نشان دهنده تاثیرپذیری نیروی دریایی به ترتیب در حوزه نظامی، علمی، بین المللی و سیاسی است.

وی همچنین در حاشیه این برنامه درباره تمرین مشترک نیروی دریایی چین و ایران در خلیج فارس گفت: در 29 شهریورماه ناوگروه چینی در بندرعباس پهلو گرفت و فردا در حین ترک آب های جمهوری اسلامی تمرینی مشترک را با یکدیگر انجام خواهیم داد.

فرمانده نیروهای دریایی ارتش همچنین ار رونمایی زیردریایی فاتح در 7 آذرماه سال جاری خبر داد.

کد N514438

وبگردی