آفتاب
بازی‌های‌آسیایی‌اینچئون-کره‌جنوبی؛

ایزدی: اینچئون آوردگاه سختی خواهد بود/با مدال بر میگردم

ایزدی: اینچئون آوردگاه سختی خواهد بود/با مدال بر میگردم

نماینده وزن 62- كیلوگرم تكواندو را از 15 سالگی آغاز كرد و تشویق مربیان و خانواده باعث شد، پس از 3 سال خیلی جدی‌تر به تكواندو فكر كند.

نماینده ایران در وزن 62- كیلوگرم، شكرانه ایزدی خواهد بود. او تكواندو را از 15 سالگی آغاز كرد و تشویق مربیان و خانواده باعث شد، پس از 3 سال خیلی جدی تر به تكواندو فكر كند.

به گزارش ایلنا، مدال‌طلایش در مسابقات كشورهای اسلامی را دوست دارد و حضور در بازی‌های آسیایی را میدانی برای تجربه نمی داند. ایزدی كه در رقابت‌های جهانی مكزیك نتوانست مدالی را بدست آورد پس از كسب مدال برنز قهرمانی آسیا و طلای ارتش‌های جهان، حالا فقط به عنوان قهرمانی در اینچئون فكر می كند. گفت‌وگوی سایت فدراسیون با شكرانه ایزدی را بخوانید.

*خیلی دیر تكواندو را آغاز كردی، فكرش را می‌كردی روزی نماینده ایران در رویدادهای مهم باشی؟
- زمان اردوی جهانی مكزیك 32 نفر در اردوهای تیم ملی بودیم. من در همان مقطع اول نمی‌خواستم ادامه دهم. با خودم می‌گفتم چه كسی به من میدان می‌دهد؟ آن هم در شرایطی كه من تجربه حضور در مسابقات بین‌المللی را ندارم. به فكر بیرون آمدن از اردو هم بودم، اما خانواده‌ام نگذاشتند و گفتند باید بجنگی. بعد جزو 16 نفر شدم، باز هم فكر نمی‌كردم بتوانم نفر اعزامی باشم. ما هر 2 هفته یه بار انتخابی می‌زدیم و از تعداد بازیكنان كم می‌شد تا اینكه جزو 4 تكواندوكار اعزامی به مسابقات جهانی شدم! می‌خواهم بگویم واقعا فكرش را نمی‌كردم كه امروز اینجا باشم.

*در جهانی نتیجه نگرفتی، اما بعد برنز قهرمانی آسیا و طلای ارتش‌های جهان را كسب كردی، دیگر تجربه كافی برای حضور در بازی‌های آسیایی را داری!
-همین‌طور است. من برای كسب تجربه به اینچئون نمی‌روم. در مسابقات‌جهانی من درس‌های زیادی گرفتم و بعد از آن در مسابقاتی كه حضور داشتم از آنها استفاده كردم.

*پس به كسب مدال در اینچئون فكر می كنی؟
- بله، آن هم به مدال طلا. می‌دانم كار دشواری دارم و هیچ بازیكنی نیست كه به مدال این رقابت‌ها فكر نكند. با توجه به اینكه این بازی‌ها 40 امتیاز برای رنكینگ المپیكی دارد قطعا دشوارتر از 4 سال پیش است اما به هرحال در این مدت تلاش زیادی را انجام داده ام و می خواهم مزد زحماتم را بگیرم.

* در این مدت از تكواندو چه چیزی یاد گرفته ای؟
- در تصمیم‌گیری‌ها قاطعتر شدم و تلاش برای هدف را یاد گرفته‌ام.

* هنوز هم بدون استرس مبارزه می كنی؟
- نه، قبلتر آرامش بیشتری داشتم، برای خودم مبارزه می‌كردم، چون كسی از من توقعی نداشت و كار خودم را انجام می‌دادم، اما اكنون همه از من توقع دارند چون تجربیاتم بیشتر شده است. استرس بیشتری دارم و باید از عنوان و جایگاهم در تیم ملی دفاع كنم.

* و در آخر؟
- امیدوارم بتوانم عملكرد خوبی را در اینچئون داشته باشم. هدف من كسب بهترین سكو در این بازیها است تا بتوانم جواب زحمات كادرفنی و عزیزانم را بدهم.

مهمترین حریفان شكرانه ایزدی در المپیک هفدهم آسیا

1- یونفی جااو (چین)

در كارنامه ورزشی این بازیكن، مدال طلای بازیهای آسیایی 2010، نایب قهرمانی جهان، طلای گرندپریكس قزاقستان در سال 2014 و طلای قهرمانی آسیا به چشم می خورد. "جااو" كه در رنكینگ المپیكی وضعیت بسیار مناسبی دارد، مهمترین و سخت ترین حریف ایزدی در شیاپ چانگ اینچئون خواهد بود. این بازیكن در فینال بازیهای آسیایی 2010 مقابل پریسا فرشیدی به برتری رسید و حالا برای دفاع از عنوان قهرمانی خود به المپیك هفدهم آسیا می آید.

2- یان ییو (چین تایپه)

دیگر حریف ایزدی در شیاپ چانگ اینچئون، طلا و برنز قهرمانی آسیا را در اختیار دارد. "یان" چند هفته قبل نیز به مدال برنز گرندپریكس قزاقستان دست یافت و به راحتی از 40 امتیاز المپیكی این بازیها چشم پوشی نخواهد كرد.

3- سایر رقبا

تی ها گیون (ویتنام) نایب قهرمان آسیا در سال 2014 و "وون جی لی" نماینده كشور میزبان دیگر حریفان شكرانه در بازیهای آسیایی اینچئون خواهند بود كه نمی شود به راحتی از سد آنها گذشت.

 

کد N514306

وبگردی