آفتاب

وجود بیش از 400 حوزه علمیه خواهران فعال در سراسر کشور

وجود بیش از 400 حوزه علمیه خواهران فعال در سراسر کشور

مدیر حوزه‎های علمیه خواهران لرستان از وجود بیش از 400 حوزه علمیه خواهران فعال در سراسر کشور خبر داد.

مدیر حوزه‎های علمیه خواهران لرستان از وجود بیش از 400 حوزه علمیه خواهران فعال در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، حجت‎الاسلام والمسلمین حسنی در حاشیه مراسم بازگشایی حوزه علمیه خواهران شهرستان سلسله، گفت: حوزه‎های علمیه خواهران با توجه به هدفی که دارند و نیز اظهارنظرهای مسئولین فرهنگی و مملکتی، بسیار موفق هستند.

وی تصریح کرد: بیش از 400 حوزه علمیه خواهران فعال در سراسر کشور است که در استان 11 واحد آموزشی وجود دارد که بیش از یک هزار و 300 طلبه در این مراکز شاغل به تحصیل هستند.

حسنی خاطرنشان کرد: تاکنون نیز بیش از 500 طلبه فارغ‎التحصیل شده‎اند که در ارگان‎ها و مراکز مختلف مشغول به امور تبلیغی هستند.

وی با اشاره به این‌که «حدود 100 طلبه نیز در شهرستان سلسله شاغل به تحصیل هستند» گفت: امیدواریم که این طلاب بتوانند آینده فرهنگی شهرستان را به نحو احسن رقم بزنند.

مدیر حوزه‎های علمیه خواهران استان، اظهار کرد: برای اینکه خروجی‎های حوزه‎های علمیه ارزشمند باشد مسئولین حوزه باید به چند نکته توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هیئت امنا رکن اصلی یک مدرسه علمیه است و دارای اختیاراتی است، انتظار می‎رود در امور سخت‎افزاری که به عهده هیئت امنا است بیش از پیش تلاش کنند.

حسنی تأکید کرد: مدیر، اساتید و معاونین حوزه باید مکانی را برای تحصیل طلاب فراهم کنند که با آرامش باشد تا طلاب بتوانند به دور از هرگونه دغدغه تحصیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: آن‎ها باید از همه نظر الگویی مناسب برای طلاب باشند و همچون مادر و خواهری دلسوز در کنار آن‎ها باشند. طلاب باید قدر خود را بدانند که به کجا آمده‎اند و در کجا تحصیل می‎کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: وظیفه اصلی طلاب خوب درس خواندن است و در کنار آن باید نسبت به اخلاق و رفتار و منشی که بزرگان گفته‎اند توجه داشته باشند.

انتهای پیام

کد N514277

وبگردی