آفتاب
عنایتی در گفتگو با مهر خبر داد:

برگزاری کمیته عالی مشترک ایران و کویت در تهران به ریاست وزرای خارجه

برگزاری کمیته عالی مشترک ایران و کویت در تهران به ریاست وزرای خارجه

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت گفت: کمیته عالی مشترک ایران و کویت تا پایان سال جاری به ریاست وزرای خارجه دو کشور در تهران برگزار می شود.

علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برگزاری نشست کمیته سیاسی ایران و کویت که روز گذشته در تهران برای اولین بار برگزار شد، گفت: این کمیته دو دور مذاکره داشت و مباحث دوجانبه و موضوعات منطقه ای و مرتبط با بحث عراق، سوریه و یمن و لزوم مبارزه با تروریسم و مصادیق آن مورد تاکید قرار گرفت.

عنایتی گفت: در این نشست تاکید شد که برای مبارزه با تروریسم باید با مبانی فکری که منتهی به تروریسم می شود مبارزه کرد و صرفا کار میدانی برای این پدیده شوم که نه تنها منطقه بلکه دنیا را فرا گرفته کافی نیست.

سفیر کشورمان افزود: در این نشست به افزایش رفت و آمد بین دو کشور پرداخته شد و تصمیم گرفته شد وزرای خارجه ایران و کویت تا پایان سال دیدارهای متقابل را از کشورهای طرف مقابل صورت دهند.

وی ادامه داد: آمادگی لازم برای برگزاری نشست سوم کمیته عالی مشترک بین دو کشور به ریاست وزرای خارجه در تهران اعلام شد و تصمیم گرفته شد تا پایان سال جاری این نشست در تهران برگزار شود.

عتنایتی در پاسخ به سئوالی درباره دیدار وزرای خارجه در نیویورک نیز گفت: بنده از آن دیدار بی اطلاعم اما مناسبات ایران و کویت سازنده و رو به پیشرفت است و طرفین عزم جدی دارند که روابط را چه در بخش مناسبات دوجانبه و تجاری و چه در بخش مناسبات سیاسی، امنیت منطقه و موضوع تروریسم، در مسائلی همچون عراق و سوریه گسترش دهند. قطعا گفتگوهای دو کشور در زمینه مسائل مختلف تاثیرگذار خواهد بود.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره عدم دعوت از ایران برای نشست بر علیه داعش در جده بیان کرد: جدا از بحث هایی که در این زمینه با کویت داشته ایم مواضع جمهوری اسلامی ایران کاملا روشن است و همان طور که در بیانیه وزارت امور خارجه و سخنان وزیر امور خارجه و مقامات ایران نیز تاکید شد در موضوع تروریسم منتظر دستور و اجازه از جایی نخواهیم بود. قطعا هیچ کدام از کشورها تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران و کمک های کشورمان را در این زمینه به آسیب دیدگان نداشته اند.

کد N514210

وبگردی