آفتاب
آیت‌الله نوری‌همدانی:

در اسلام مرز جغرافیایی وجود ندارد

در اسلام مرز جغرافیایی وجود ندارد

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: در اسلام مرز جغرافیایی نداریم، بلکه هرکس که معتقد به اسلام و برنامه‌های سازنده آن باشد برادر ماست، لذا مرز حقیقی ایمان و اعتقادات اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از علمای اندونزی، با تبیین اهمیت و راهکارهای بازگشت به عزت دنیای اسلام، دیدار و گفت‌وگو بین علمای اسلام را مهم و تاثیرگذار توصیف کرد و گفت: هرقدر ارتباط و رفت و آمد بیشتری بین علما و بزرگان دنیای اسلام باشد برای عزت و قدرت مسلمانان نیز مفید و موثر خواهد بود.

این مرجع تقلید افزود: آیات قرآن مجید و آموزه‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع)، تاکید فراوانی بر عزت اسلام و مسلمانان دارند به این صورت که مسلمانان یک اجتماع داشته باشند و از تفرقه و تشتت که باعث ضعف و سستی می‌شود پرهیز کنند، منتها در اسلام پایه‌ها و اصولی برای رسیدن به این عزت و اقتدار بیان شده است که با توجه به این اصول به عزت مورد نظر دست خواهیم یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، نوری‌همدانی افزود: ایمان و اعتقاد به معارف دینی و اسلامی، اولین اصل و شرط مهم برای رسیدن به عزت است که دشمنان زیادی نیز دارد، چرا که در اسلام مرز جغرافیایی نداریم، بلکه هرکس که معتقد به اسلام و برنامه‌های سازنده آن باشد برادر ماست، لذا مرز حقیقی ایمان و اعتقادات اسلامی است.

وی با اشاره به حدیث ثقلین خاطرنشان کرد: این حدیث شریف را که همه مذاهب اسلامی آن را نقل کرده و مورد اطمینان همگان است پیامبر گرامی اسلام(ص) در جاهای مختلف بیان کردند و این نشان می‌دهد که یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باعث عزت و سربلندی اسلام و امت اسلام می‌شود چنگ زدن به قرآن و تمسک به اهل بیت پیامبر گرامی اسلام(ص)است.

این مرجع تقلید حفظ وحدت و انسجام امت اسلام را اصل بعدی برای رسیدن به عزت دنیای اسلام دانست و تاکید کرد: مسلمانان باید وحدت و یکپارچگی خود را حول محور آموزه‌های اسلام و قرآن مجید حفظ کنند و از انجام هرکاری که به این وحدت لطمه می‌زند اجتناب کنند، چراکه این وحدت و یکپارچگی در دنیای اسلام مکرر در سفارش‌های پیامبر گرامی اسلام و قرآن مجید آمده است.

نوری‌همدانی در توضیح اصل بعدی برای کسب عزت دنیای اسلام گفت: تشکیل حکومت اسلامی مستقل و قدرتمند برای اجرای دستورات اسلام، اصل مهمی برای کسب عزت دنیای اسلام است و اینکه کشور ایران نسبت به سایر کشورهای اسلامی از امنیت و پیشرفت خوبی برخوردار است به خاطر حفظ استقلال خود از بیگانگان، وجود اسلام ناب در این کشور، حفظ وحدت زیر چتر ولایت فقیه و تشکیل یک حکومت قوی و مستقل است که می‌تواند برای سایر کشورهای اسلامی نیز الگوی خوبی باشد.

وی افزود: هرموقع که دنیای اسلام با یهود و نصاری و صهیونیست‌ها مبارزه و به دستورات قرآن عمل کرد به عزت دست یافت و در قرآن مجید نیز آیات زیادی امت اسلام را از تولی و دوستی با کفار و منافقان برحذر می‌دارد.

انتهای پیام

کد N513960

وبگردی