آفتاب

درگیری دانشجویان معترض هنگ کنگی با نیروهای امنیتی

درگیری دانشجویان معترض هنگ کنگی با نیروهای امنیتی

دانشجویان معترض هنگ کنگی امروز (سه شنبه) با برگزاری اعتراض‌های دموکراسی خواهانه خود به سمت مقرهای دولتی که با درگیری‌هایی همراه شد از رئیس اجرایی این منطقه خواستند تا به وعده‌هایشان عمل کرده و به حرف مردم گوش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این درگیری‌ها یک روز پس از آن رخ داد که هزاران دانشجوی معترض در محوطه دانشگاه تجمع کردند و دموکراسی بیشتری برای این مستعمره سابق انگلیس از رهبران حزب کمونیست در پکن درخواست کردند و تحریم یک هفته‌ای کلاس‌ها را آغاز کردند.

پس از درگیری‌ها الکس چو، رهبر فدراسیون دانشجویان در هنگ کنگ گفت: واضح است که این تحریم یک سوال اخلاقی برای جامعه به وجود می‌آورد. دانشجویان فداکاری می‌کنند تا جامعه را نسبت به خطراتی که هنگ کنگ با آن روبه روست، آگاه سازند.

حدود 20 تن از دانشجویان تلاش کردند تا موانع پلیس را از سر راه بردارند و با لئون چون یینگ، رئیس اجرایی هنک کنگ دیدار کنند که با واکنش پلیس رو به رو شدند.

لئونگ پس از وقوع این درگیری با دانشجویان صحبت نکرد اما در جمع خبرنگارن گفت که هر گونه اصلاحات سیاسی باید با تمایل پکن صورت بگیرد. هنگ کنگ در سال 1997 تحت حاکمیت چین بازگشت اما تحت فرمول "یک کشور دو سیستم" نتوانست که درخواست‌های خود مختاری و آزادی خواهی مردم هنگ کنگ را مدیریت کند. دولت پکن ماه گذشته با درخواست مردم این منطقه برای انتخبا آزادانه رهبر آتی خود در 2017 مخالفت کرد و تاکید دارد که نامزدها باید اول توسط پکن تایید شوند تا بدین ترتیب فعالان مالی دموکراسی تهدیدی علیه دولت مرکزی محسوب نشوند.

انتهای پیام

کد N513892

وبگردی