آفتاب
زواره‌ای در نشست خبری:

تولید تیربار نواخت بالای "اخگر" توسط متخصصان بومی

تولید تیربار نواخت بالای "اخگر" توسط متخصصان بومی

معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش از ساخت و تولید تیربار نواخت بالای اخگر توسط متخصصان بومی نیروی زمینی ارتش خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرسید مسعودرضا زواره‌ای معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش امروز ظهر در نشست خبری که در سازمان عقیدتی سیاستی ارتش به مناسبت دومین روز هفته دفاع مقدس برگزار شد با بیان اینکه از سال 82 تاکنون 174 پروژه در نیروی زمینی تعریف و عملی شدند اظهار داشت: طبق آمارهای ارائه شده این میزان پروژه نسبت به 10 سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

وی افزود: هر نیروی زمینی که بتواند سه مولفه آتش حرکت و حفاظت را عملی سازد در نبرد زمینی موفق خواهد شد و همچنین بسیاری از کشورهای منطقه که تجهیزات مناسب و با فناوری بالایی دارند اگر پشتیبانی از آنها قطع شود قطعا کمتر از دو هفته زمین‌گیر می‌شوند زیرا دانش محور نیستند.

معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمین ارتش با اشاره به موفقیت‌های این نیرو در ساخت سلاح‌های پیشرفته و به روز تصریح کرد: تولید تیربار نواخت بالای اخگر یکی از تسهیلات بسیار مهم و پیشرفته ما بود که به همت متخصصان داخلی و بومی ساخته شده است.

امیر زواره‌ای افزود: همچنین ساخت خودروهای تاکتیکی رنجر، سمندر و خودروی تاکتیکی دو و نیم تن نینوا از جمله دستاوردهای متخصصان داخلی است که ان شاءالله در آینده نزدیک خودروی تاکتیکی دو و نیم تن نینوا آماده تولید انبوه خواهد شد.

وی با بیان اینکه انواع شبیه‌ ساز تجهیزات و سلاح‌های انفرادی و گروهی ساخته و در نیروی زمینی به کار گرفته شده است اظهار داشت: برای اولین بار ساخت شبیه ساز کاملا بومی و متکی به واقعیت در فضای مجازی در دستور کار قرار گرفته است.

کد N513871

وبگردی