آفتاب

جارالله: ایران و کویت برای مبارزه با گروه‌های تندرو همکاری کنند

جارالله: ایران و کویت برای مبارزه با گروه‌های تندرو همکاری کنند

قائم مقام وزیر خارجه‌ی کویت: ایران و کویت در راستای مقابله با گروه‌های تندرو می‌توانند همکاری داشته باشند

قائم مقام وزیر خارجه‌ی کویت گفت: با همکاری ایران و کویت و کشورهای منطقه می‌توانیم با تهدیدهای گروه‌های تندرو و افراطی مقابله کرده و آن‌ها را از میان ببریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خالد سلیمان جارالله که صبح سه‌شنبه با علی‌اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع در محل این مرکز دیدار داشت در حاشیه‌ی این دیدار و در جمع خبرنگاران گفت: از این دیدار و گفت‌وگوها بسیار خرسندم زیرا فرصتی را فراهم کرد تا با دیدگاه‌های ایران آشنایی بیش‌تری پیدا کنیم و این آشنایی به گسترش و بهبود روابط ما منجر خواهد شد چرا که دیدگاه‌های هر دو طرف حاکی از علاقه‌ی شدید به توسعه و پیشرفت روابط بین ایران و کویت است.

او با اشاره به سفر اخیر امیر کویت به ایران خاطرنشان کرد: این سفر دستاوردهای بسیاری داشت و تفاهم‌نامه و توافق‌نامه بسیاری در آن امضاء شد که ما نیز تعهد می‌کنیم گام‌های اجرایی در راستای تحقق این توافق‌نامه برداشته شود. در همین راستا قرار است همکاری‌های اقتصادی صورت بگیرد و هم‌چنین کمیسیون مشترکی نیز با حضور مسوولان و وزیران دو کشور در آینده برگزار خواهد شد.

وی گفت: در سفر اخیر امیر کویت به ایران ایشان دیداری با مقام معظم رهبری داشتند و من هم چندبار در این دیدارها حضور داشتم و از فرمایشات ایشان در رابطه با مسائل منطقه‌یی نیز استفاده کردم.

قائم مقام وزیر خارجه‌ی کویت با بیان این که مذاکراتی بین دو کشور در رابطه با توسعه روابط صورت می‌گیرد گفت: امیدواریم این دیدارها به توسعه روابط هر چه بیش‌تر میان دو کشور کمک کند.

هم‌چنین باید بگویم سفر ما به ایران زمانی صورت گرفت که منطقه با چالش‌ها و تهدیدهای زیادی روبه‌رو است. در همین راستا امیدواریم ساز و کارهایی مناسب برای حل این چالش‌ها بیاندیشیم .

او در رابطه با مسائل منطقه‌یی و مشکلات موجود در منطقه نیز تاکید کرد: ما در رابطه با این مسائل و مشکلات نیز تبادل نظر را داشته‌ایم و دیدگاه‌های ایران و کویت بسیار نزدیک بود، هم‌چنین این گفت‌وگو می‌تواند به حل مشکلات منطقه‌یی کمک کند.

جارالله در پایان در پاسخ به سوالی درباره داعش و این که در این رابطه نیز گفت‌وگویی در این دیدار صورت گرفته است یا خیر؟ گفت: در مورد داعش و آن چه به اصطلاح دولت اسلامی عراق و شام نامیده می‌شود باید بگویم آن‌ها خطرات و تهدیدهایی برای منطقه هستند و گفت‌وگوهایی در این رابطه صورت گرفته است. در واقع آن‌ها نه دولت هستند و نه اسلامی‌اند؛ بلکه گروه‌هایی تندرو و افراطی هستند که امنیت جهان و منطقه را مورد تهدید قرار داده‌اند و ایران و کویت و همه کشورهای منطقه باید با هم برای رویارویی با این گروه‌های تندرو و مقابله با ویران‌گری‌های آن‌ها تشریک مساعی کنند تا این گروه‌های تندرو از بین بروند.

انتهای پیام

کد N513851

وبگردی