آفتاب

دیدار ظریف با وزیر خارجه امارات و دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی

دیدار ظریف با وزیر خارجه امارات و دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی

وزیر امورخارجه ایران و ایاد مدنی، دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی در نیویورک با یکدیگر ملاقات کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار دو طرف ضمن تبادل نظر در مورد تحولات منطقه‌یی، فعالیت و جنایات تروریست‌ها در عراق و تهدیدات و خطرات ناشی از اقدامات تروریستی و افراطی‌گری را خطری جدی علیه وجهه و منافع جهان اسلام برشمردند.

در این دیدار ضرورت توجه جدی و اقدامات کشورهای اسلامی برای صیانت از اعتبار و وجهه اسلام و مسلمانان در سراسر جهان و همبستگی و وحدت کشورهای اسلامی برای توقف جنایات تروریست‌ها مورد تأکید دو طرف قرار گرفت.

محمدجواد ظریف در این دیدار بر لزوم برخورد درست و جامع و توقف اقدامات اشتباه گذشته تاکید کرد و با هشدار نسبت به خطر توسعه تروریسم و افراطی‌گری در منطقه گفت: جهان اسلام باید از فرقه‌گرایی جلوگیری کرده و فعالانه و ریشه‌یی با پدیده شوم تروریسم و افراط برخورد کند.

ظریف در این ملاقات تصریح کرد: رقابت‌ها در منطقه باید به منافع مشترک و دوستی تبدیل شود.

در ادامه دیدارهای دو جانبه وزیر خارجه کشورمان، ظریف با وزیر امور خارجه امارات متحده عربی دیدار کرد.

در این ملاقات دو طرف با مرور روند مناسبات دو جانبه، تقویت همکاری و پیگیری و اجرای توافق‌های کمیسیون همکاری‌های اقتصادی را مورد تأکید قرار دادند.

هم‌چنین تحولات منطقه و جنایات تروریست‌ها در عراق و خطر و تهدید نسبت به گسترش آن به سایر کشورهای منطقه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر خارجه کشورمان در این دیدار تصریح کرد: تهدید جاری علیه همه منطقه است و برخورد جدی با آن، مشورت و همکاری هرچه بیش‌تر کشورهای منطقه را می‌طلبد.

ظریف نگاه به آینده و لزوم اتخاذ تدابیر همه جانبه برای جلوگیری از کشته شدن انسان‌های بی‌گناه و منحرف نشدن مسیر مبارزه و مقابله با فرقه‌گرایی، تروریسم و افراط را مورد تأکید قرار داد.

انتهای پیام

کد N513341

وبگردی