آفتاب

دستور بازداشت فرماندهانی که در کشته شدن 300 نظامی عراقی در الانبار کوتاهی کردند

دستور بازداشت فرماندهانی که در کشته شدن 300 نظامی عراقی در الانبار کوتاهی کردند

نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور بازداشت فرماندهان نظامی را که به کوتاهی در کشته شدن 300 نظامی در استان الانبار متهم شده‌اند، صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، "قاسم عطا"، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که حیدر العبادی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح دستور بازداشت فرماندهان هنگ‌هایی که در دو حادثه منطقه صقلاویه و سحر در شرق فلوجه کوتاهی کردند صادر کرده است. العبادی دستور داده است تا از این افراد به دلیل کشته شدن 300 نظامی که داعش از شش روز آن‌ها را محاصره کرده بود، بازجویی به عمل آید.

قاسم عطا تعداد این فرماندهان و اسامی آن‌ها را اعلام نکرد اما پیش بینی می‌شود که رشید فلیح، فرمانده عملیات الانبار که ادعا کرده بود چهارصد سربازمحاصره شده آزاد شده‌اند، از بین افسران باشد که بازخواست می‌شوند.

قاسم عطا همچنین عنوان داشت: فرمانده کل نیروهای مسلح از چهار روز قبل دستور ارسال کمک‌ها ونیروهای نظامی بیشتر به این دو منطقه را داده است.

وی اظهار کرد: جنگ علیه داعش به اذن خدا با پیروزی قریب الوقوعی پایان خواهد یافت.

پیشتر نمایندگان عراق تاکید کرده بودند که داعش، 200 نظامی عراقی را که در منطقه قصلاویه در شمال فلوجه واقع در استان الانبار محاصره کرده بود، کشت.

انتهای پیام

کد N513258

وبگردی