آفتاب
ظریف در دیدار با دبيركل سازمان همكاري‌هاي اسلامي و وزیر امورخارجه امارات تاکید کرد: 

لزوم همکاری همه کشورهای منطقه در مقابل تروریسم 

 لزوم همکاری همه کشورهای منطقه در مقابل تروریسم 

وزيرخارجه كشورمان در دیدار با وزیر خارجه امارات تصريح كرد: تهديد جاري عليه همه منطقه است و برخورد جدي با آن، مشورت و همكاري هرچه بيشتر كشورهاي منطقه را مي‌طلبد. 

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد ظريف، وزیر امورخارجه کشورمان و اياد مدني دبيركل سازمان همكاري‌هاي اسلامي در نيويورك ملاقات كردند.

طرفین ضمن تبادل نظر در مورد تحولات منطقه ای، فعاليت و جنايات تروريست‌ها در عراق و تهديدات و خطرات ناشي از اقدامات تروريستي و افراطي گری را خطري جدي عليه وجهه و منافع جهان اسلام برشمردند.

 در اين ديدار ضرورت توجه جدي و اقدامات كشورهاي اسلامي براي صيانت از اعتبار و وجهه اسلام و مسلمانان در سراسر جهان و همبستگي و وحدت كشورهاي اسلامي برای توقف جنايات تروريستها مورد تأكيد دو طرف قرار گرفت. 

 ظريف در این دیدار، لزوم برخورد درست و جامع و توقف اقدامات اشتباه گذشته را ضروري خواند.

وی با هشدار نسبت به خطر توسعه تروريسم و افراطي گري در منطقه گفت: جهان اسلام بايد از فرقه گرايي جلوگيري كرده و فعالانه و ريشه‌اي با پديده شوم تروريسم و افراط برخورد كند.

 ظريف در اين ملاقات تصريح كرد: رقابت‌ها در منطقه بايد به منافع مشترك و دوستي تبديل شود.

دیدار ظریف با وزیر امور خارجه امارات متحده عربی

همچنین وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته با وزير خارجه امارات عربي متحده در نيويورك ملاقات كرد.

در اين ملاقات ضمن مرور روند مناسبات دو جانبه تقويت همكاري و پيگيري و اجراي توافقات كميسيون همكاري‌هاي اقتصادي را مورد تأكيد قرار دادند. تحولات منطقه و جنايات تروريست‌ها در عراق و خطر و تهديد نسبت به گسترش آن به ساير كشورهاي منطقه مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزيرخارجه كشورمان در اين ديدار تصريح كرد: تهديد جاري عليه همه منطقه است و برخورد جدي با آن، مشورت و همكاري هرچه بيشتر كشورهاي منطقه را مي‌طلبد.

ظريف نگاه به آينده و لزوم اتخاذ تدابير همه جانبه بری جلوگيري از كشته شدن انسان‌هاي بيگناه و منحرف نشدن مسير مبارزه و مقابله با فرقه گرايي، تروريسم و افراط را مورد تأكيد قرار داد.

کد N513257

وبگردی