آفتاب

دستور رئیس مخالفان سوریه برای تعیین فرماندهان جدید نظامی

دستور رئیس مخالفان سوریه برای تعیین فرماندهان جدید نظامی

رئیس ائتلاف مخالفان سوریه، شورای عالی فرماندهی نظامی ارتش آزاد را منحل کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط هادی البحره، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در بیانیه‌ای انحلال فرماندهی عالی نظامی ارتش آزاد سوریه را اعلام کرد و خواهان بازسازی ساختار آن با مشورت و همکاری گروه‌های نظامی طی یک ماه شد.

پیش از این برخی گروه های مخالف سوری با صدور بیانیه ای استعفای خود را از شورای عالی نظامی اعلام کرده بودند.

در این بیانیه آمده است که این تصمیم به خاطر عملکرد نامناسب شورای عالی نظامی در شش ماه اخیر و ناتوانی این شورا از رسیدن به اهداف خود گرفته شده است.

ابو احمد العاصمی، عضو شورای عالی نظامی این بیانیه را "جعلی" دانست و گفت که امضاهای این گروه جعل شده است.

وی اظهار داشت: برکناری شورای نظامی جزو اختیارات رئیس ائتلاف مخالفان نیست و اقدام وی اشتباه قانونی بزرگ و یکجانبه است که به تنهایی مسئولیت آن را برعهده دارد.

العاصمی گفت: شواری عالی نظامی در پی بازسازی ساختار خود برای به کارگیری نیروهای کارآمد جدید و اصلاح روند خود بود اما با این اقدام اخیر ما رای اعتماد را از هادی البحره می‌گیریم.

شورای عالی فرماندهی عالی نظامی در بیانیه‌ای این تصمیم را غیرقانونی دانست و از اعضای ائتلاف مخالفان خواست تا از البحره سلب رای اعتماد کنند و توضیحی در خصوص تصمیم اخیر وی بدهند.

احمد رمضان، عضو هیات سیاسی ائتلاف مخالفان نیز تصمیم البحره را "غیرمسئولانه" دانست و گفت که منحل کردن شورای نظامی از اختیارات رئیس ائتلاف مخالفان و همچنین هیات عمومی این ائتلاف نیست.

رمضان از این تصمیم البحره بدون اطلاع دادن به هیات ریاستی ابراز تعجب کرد و البحره را متهم کرد که وی به خاطر کارشکنی در تصمیم اعضای شورا برای لغو عضویت 15 نماینده آن در ائتلاف مخالفات دست به چنین اقدامی زده است.

پیش از این احمد طعمه، نخست وزیر موقت ائتلاف مخالفان نیز در تصمیمی مشابه شورای عالی نظامی را منحل و عبدالاله البشیر، رئیس هیات ستاد ارتش آزاد را برکنار کرده بود.

انتهای پیام

کد N513207

وبگردی