آفتاب

فرانسه خواستار اصلاحات مالی در اروپا شد

فرانسه خواستار اصلاحات مالی در اروپا شد

نخست وزیر فرانسه در دیدار با صدر اعظم آلمان از علاقمندی کشورش برای اعمال اصلاحات مالی در اروپا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مجله اشپیگل، مانوئل والس نخست وزیر فرانسه در دیدار روز گذشته خود با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در برلین علاوه بر مناسبات دوجانبه درباره مسائل مالی مربوط به اتحادیه اروپا به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وی در جریان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی با اعلام این مطلب که فرانسه بدنبال پیدا کرن راه حلی برای پایان دادن به بحران مالی اروپا است، اظهار داشت: باید برای از بین بردن بحران موجود در اروپا قدم در راه اصلاحات گذاشته و با اعمال پاره ای اصلاحات به خصوص در زمینه اوضاع مالی راهی برای برون رفت از وضعیت کنونی پیدا کنیم.

اشپیگل با اشاره به اینکه فرانسه خواهان نرمش در موضع آلمان در خصوص موضوع نظم مالی اروپا است، نوشت: فرانسه و آلمان از قدرتهای اصلی در اتحادیه اروپا به شمار می آیند که می توانند با همکاری یکدیگر به نقش آفرینی در حل معضل کنونی اروپا بپردازند، اما این امر باید بواسطه برگزاری نشست های متعدد صورت پذیرد تا آنچه که از آن به عنوان اختلاف نظر میان این دو کشور نام برده می شود، برطرف شود.

نخست وزیر فرانسه در نظر دارد ضمن سفر به شهرهای اشتوتگارت و هامبورگ با نخبگان اقتصادی این دو شهر صنعتی آلمان دیدار و گفتگو کند.

 

 

 

کد N513199

وبگردی