آفتاب

شبه‌نظامیان لواء التوحید تعدادی از داعشی‌ها را آزاد کردند

شبه‌نظامیان لواء التوحید تعدادی از داعشی‌ها را آزاد کردند

تسنیم نوشت:

منابع امنیتی اعلام کردند که گروه شبه نظامی لواء التوحید سوریه در چارچوب توافق تبادل اسرا ۵۰ شبه نظامی عضو داعش را در ازای آزادی ۴۹ گروگان کنسولگری ترکیه در شهر موصل آزاد کرده اند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه حریت، گروه شبه نظامی لواء التوحید در حالی 50 نفر از اعضای داعش را در ازای آزادی گروگان های ترکیه ای آزاد کرده اند که در بین آنها خانواده سرکرده سابق گروه تکفیری داعش نیز بوده اند.
بر اساس این گزارش یک منبع آگاه امنیتی تاکید کرد که همسر و کودکان حاجی بکر سرکرده داعش که ماه فوریه در شهر حلب به هلاکت رسید در بین اعضای آزاد شده داعش بوده اند. 49 کارمند کنسولگری ترکیه در شهر موصل عراق که 101 روز در اختیار داعش بودند 20 سپتامبر یعنی 3 روز پیش آزاد شدند.
این منبع آگاه افزود: گروه لواء التوحید که از ارتش آزاد سوریه جدا شده پس از چندین دور مذاکره با آزادی اعضای داعش موافقت کرده است. وی تصریح کرد که گروگان های ترکیه ای 5 سپتامبر به شهر رقه رسیده بودند ولی مبادله این گروگان ها با اسرای داعش در نخستین ساعات روز 20 سپتامبر انجام شده است.
خانواده حاجی بکر و تعدادی دیگر از اعضای داعش توسط گروه لواء التوحید در جریان درگیری که منجر به کشته شدن خود وی شد به اسارت درآمده بودند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیش از این هرگونه توافق مبادله برای آزادی گروگان های ترکیه را رد کرده و گفته است که تلاش های سیاسی و دیپلماتیک نقش مهمی در آزادی گروگان های ترکیه داشته و هیچ باجی به داعش پرداخت نشده است.

5252

کد N513162

وبگردی