آفتاب

درخواست فرانسه و آمریکا برای تحریم شبه‌نظامیان تروریست خارجی

درخواست فرانسه و آمریکا برای تحریم شبه‌نظامیان تروریست خارجی

یک کمیته شورای امنیت سازمان ملل در حال بررسی درخواست‌های فرانسه و آمریکا برای درج نام ده‌ها تروریست خارجی، حامی مالی، جذب کننده مرتبط با داعش در عراق، سوریه، افغانستان، تونس و یمن در لیست سیاه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تلاش برای تحریم افرادی از فرانسه، عربستان سعودی، نروژ، سنگال و کویت است که انتظار می‌رود فردا (چهارشنبه) قطعنامه شورای امنیت برای سرکوب مبارزان خارجی تندرو صادر شود.

انتظار می‌رود که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا ریاست این نشست را برعهده داشته باشد. چنانچه یکی از اعضای شورای امنیت به زمان بیشتری برای بررسی نیاز داشته باشد تحریم این افراد به تاخیر می‌افتد.

این درخواست با درخواست اوباما برای ایجاد ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با داعش که مناطق بسیاری را در عراق و سوریه تصرف کرده است، همزمان شد.

تحریم‌ها علیه افراد ذکر شده شامل منع سفر، ضبط دارایی‌ها، تحریم تسلیحاتی می‌شود و از جمله این افراد عبدرالرحمن محمد مصطفی القدولی، از رهبران ارشد القاعده در سوریه است که یک عراقی است و پیشتر به عنوان معاون القاعده در عراق در کنار ابومصعب الزرقاوی، رهبر این گروه فعالیت می‌کند.

در مجموع آمریکا 11 نام و فرانسه 4 نام به کمیته تحریم‌های القاعده در شورای امنیت ارائه کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N512996

وبگردی