آفتاب
یک کارشناس مسائل مذهبی:

زنان به جایگاه خود واقف باشند

زنان به جایگاه خود واقف باشند

یک کارشناس امور مذهبی با بیان این‌که «نباید از زن خواست که همچون جنس مخالف رفتار کند» گفت: زنان باید به جایگاهی که خداوند برای آن‌ها تعیین کرده واقف باشند.

حجت‎الاسلام مجید نقیلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: خداوند در نظام آفرینش خود تعریف خاصی برای مقام انسانی زن تعریف کرده است.

وی با اشاره به نگاه ابزاری به زن در طول اعصار گذشته، گفت: این نوع دیدگاه باعث سلب جایگاه واقعی این قشر تاثیرگذار در جامعه شده و آسیب‌های فراوانی به این آفریده خدا وارد شده است.

نقیلو تصریح کرد: برای به دور ماندن از آسیب‎های اجتماعی که بیشتر بانوان در معرض این آسیب‎ها هستند لازم است که این افراد در وهله اول از جایگاه خود آگاهی لازم را داشته باشند تا دست به کارهای خلاف جایگاه خود نزنند.

وی یادآور شد: زنان به خاطر سرشت خود نیاز به جلوه‌گری دارند، اما آیا این جلوه‌گری نباید محصور در چارچوب باشد تا هم خود در امان بوده و هم جامعه‎ای که او در آن زندگی می‎کند؟ متاسفانه در جامعه امروز برخی زنان و مردان سراغ بی‎اخلاقی‎هایی که در شأن انسان نیست می‌روند که این امر نشناختن ذات از سوی افراد را نشان می‌دهد.

این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: بانوان جامعه اسلامی باید با تأسی از الگوهای ناب دینی در تحکیم و تکامل بنیان خانواده و جامعه تلاش کنند، چرا که زنان به عنوان رکن اصلی خانواده از جایگاه ویژه‎ای برخوردارند.

انتهای پیام

کد N512853

وبگردی