آفتاب
رئیس کل گمرک انتقاد کرد:

اخذ 17 نوع عوارض از فعالان اقتصادی/ قاچاقچیان رقیب گمرک شده‌اند!

اخذ 17 نوع عوارض از فعالان اقتصادی/ قاچاقچیان رقیب گمرک شده‌اند!

رئیس کل گمرک ایران با اعلام برنامه های جدید گمرک و روان سازی تشریفات گمرکی گفت: قاچاقچیان به رقیب ما در گمرکات کشور تبدیل شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود کرباسیان در نخستين روز از هفته دفاع مقدس با حضور در جلسه شوراي فرماندهي حوزه ها و پايگاه هاي بسيج وزارت امور اقتصادي و دارايي، عملكرد گمرک را در اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي تشريح كرد.

رئیس کل گمرک ایران ضمن گراميداشت سي و چهار مين سالگرد هفته دفاع مقدس با اشاره به افتخار آفريني آن دوران خاطره اي نقل كرد و گفت: زمان جنگ يكي از دوستان ما كه فارغ التحصيل در خارج بود همراه دكتر چمران به ايران آمد و در جنگ هاي چريكي دفاع نامنظم در عمليات جنوب شركت كرد، سردار چمران كه شهيد شد ايشان هم همراه با جنازه به تهران آمد و يكماه بعد از آن گفت من خيلي فكر كردم كه چرا دكتر چمران شهيد شد و به اين نتيجه رسيدم كه چمران براي دفاع از دين و مملكتش شهيد شد و به خاطر همين من دوباره برمي گردم، دوباره رفت تا جنازه اش برگشت.

كرباسيان در ادامه با انتقاد از برخي اختلاس هاي كلان در سال هاي اخير اظهارداشت: امروز ما در گمرک بنا را بر ارائه تسهيلات به مردم گذاشتيم و فرمايشات مقام معظم رهبري هم در مورد اقتصاد مقاومتي به همين موضوع و مسائل مرتبط با توسعه اقتصادي اشاره دارد.

رئيس كل گمرک ايران در ادامه با اشاره به اينكه امروز رقيب ما در گمرک قاچاقچي است، از حضور 24 سازمان در مرز و اخذ 17 نوع عوارض از فعالان اقتصادي انتقاد كرد و اينگونه سياست ها را مانع اصلي تحقق سياست هاي تسهيل تجارت و بهبود فضاي كسب و كار در كشور دانست.

وی سپس به تشريح عملكرد گمرک در اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي پرداخت و با اشاره به اينكه گمرک در اين مدت در دو بخش روان سازي تشريفات گمركي و پرداخت حقوق ورودي تسهيلاتي را براي توليدكنندگان و فعالان اقتصادي فراهم آورده است تاکید کرد: راه اندازي سيستم اظهار از راه دور، ايجاد سرويس ارزيابي تک پنجره اي، انتشار ارزش هاي پايه كالاهاي وارداتي و صادراتي و ايجاد سرويس ارزيابي ويژه براي واحدهاي توليدي را از جمله تسهيلات گمرک در انجام تشريفات گمركي بوده است.

كرباسيان به ايجاد تسهيلات در پرداخت حقوق ورودي هم اشاره كرد و اظهارداشت: ترخيص كالا با اخذ ضمانت نامه بانكي و ترخيص نسيه قطعات و مواد اوليه از مهم ترين برنامه هاي گمرک ايران جهت تسهيل در پرداخت حقوق ورودي توليد كنندگان بوده است.

کد N512677

وبگردی